Livegamers: Kuntosali - Livegamers
- (7 sivua)
-
- « Ensimmäinen
- ←
- 5
- 6
- 7
Kuntosali
Kirjoitettu 12.12.2011 - 22:32
Ohjelma on selvä, mutta mitäs tämmösen "narun" kannattas tehä noitten lisäravinteiden kanssa, kun haluan lihaskasvua, sekä massaa!
Riittääkkö pelkkä raejuusto, rahka, tonnikala..?
Tarvitaanko proteiinilisiä heti alkuun?
Kirjoitettu 12.12.2011 - 23:09
Kirjoitettu 12.12.2011 - 23:16
1Kepsudaa kirjoitti 12.12.2011 - 22:32
Ohjelma on selvä, mutta mitäs tämmösen "narun" kannattas tehä noitten lisäravinteiden kanssa, kun haluan lihaskasvua, sekä massaa!
Riittääkkö pelkkä raejuusto, rahka, tonnikala..?
Tarvitaanko proteiinilisiä heti alkuun?
Itse tulee käytettyä lisäravinteita vaan silloin kun varsinaista ruokaa ei ole alle puoleen tuntiin saatavilla, esim. bussimatka treeneistä himaan kestää noin tunnin.
Muuten ihan normi kotiruualla pärjää melko pitkälle, määrät voi tietenkin kasvaa melkolailla.
Itse olen huomannut ainakin syöväni nykyään noin 5 kertaa enemmän kuin pari vuotta sitten, työkaveritkin yleensä kauhistelee annoskokoja.
Kannattaa täältä lueskella, perusasiat löytyy tuolta ainakin.
Kirjoitettu 12.12.2011 - 23:18
Skysoul kirjoitti 12.12.2011 - 23:16
Muuten ihan normi kotiruualla pärjää melko pitkälle, määrät voi tietenkin kasvaa melkolailla.
Itse olen huomannut ainakin syöväni nykyään noin 5 kertaa enemmän kuin pari vuotta sitten, työkaveritkin yleensä kauhistelee annoskokoja.
Kiitos tästä, lisää vaan tulemaan. :_)
Kirjoitettu 13.12.2011 - 08:23
Skysoul kirjoitti 12.12.2011 - 23:16
Niin no toki pitää myös katsoo ruoka annoksia omaan painoon/treeniin kohdistettuna. Nimittäin sitten jos, vaikka valmiiksi ylipainoinen ihminen saa päähänsä alkaa harrastamaan kuntosalia ja lukeekin, että jaha 5 kertaa pitää syödä enemmän ja käykin, vaikka vaan kerran viikossa salilla niin menee kohtuuttomaksi
Kirjoitettu 13.12.2011 - 21:18
Defendo ja lenkki on tosin jääneet nyt tauolle kun onnistuin nilkkani telomaan työtehtävissä.(Helevetin perseestä, by the way.) Suunnitelmissa ois ottaa mukaan telinevoimistelua pikkuhiljaa.
Painoa ei ole tullut juurikaan lisää, mutta kehonkoostumusmittausten mukaan läski on lähteny ja lihas tullut tilalle. Etenkin sen jälkeen kun vähensin makean syöntiä tuntuvasti. Ikävä Jaffakeksejä.
Aloittelijoiden kannattaa välttää tuota "4-5 kertaa viikossa"-mentaliteettia aluksi. Ei kerkiä välttämättä ruumis palautua jos tekee rankempaa treeniä. Hiljaa hyvä tulee.
Kirjoitettu 10.02.2012 - 22:03
Kirjoitettu 10.02.2012 - 22:27
[8:48:46 PM] Otto | Onvaa™: oikee asenne : D
Kirjoitettu 10.02.2012 - 23:20
Kirjoitettu 10.02.2012 - 23:23
www.musclechallenge.fi tuolta löytyy ilmainen ammattilaisten tekemä ravinto ja -treeniohjelma. Ei tosin ehkä tuo treeniohjelma käy ihan aloittelevalle, mutta ravintohan on samaa. Pitää vaan rekisteröityä tuonne, mutta se on ilmaista.
Alzheimer on muokannut viestiä: 10.02.2012 - 23:27
Kirjoitettu 11.02.2012 - 13:30
Kirjoitettu 12.02.2012 - 02:59
Promise on muokannut viestiä: 12.02.2012 - 02:59
Kirjoitettu 07.05.2012 - 01:03
Principe kirjoitti 06.05.2012 - 14:52
SystematiC kirjoitti 06.05.2012 - 00:18
Principe kirjoitti 05.05.2012 - 23:05
SystematiC kirjoitti 05.05.2012 - 22:53
Miks ihmeessä treenaat jotain ojentajaa rasittavaa liikettä tollasilla painoilla jos se on vihoitellut jo toista viikkoa? Tolla menolla menee vaan huonompaan kuntoon.
Pidä käsistä pari viikkoa kokonaan taukoa ja keskity vaikka kyykkäämään.
Koska ennen kipu esiintyi vasta tunteja reenin jälkeen, mutta tänään napsahti kesken kaiken. Tarkoituksena oli tänään nostaa kaikkien käsiliikkeiden painot 5kg-10kg suuremmiksi kuin oma paino, mutta se saa nyt tosiaan odottaa.
Kuukauden päästä on tosiaan reidet leveämmät kuin hartiat.
Nyt kyllä kiinnostuin. Minkälaisia liikkeitä sulla on ohjelmassas, jos käsillä treenaat yli oman kehosi kokosililla painoilla?
Siirsin "Mikä ärsyttää"-ketjusta tänne.
Nyt lähinnä puuhaillut ylätaljan (ojentajat, 3/5 x 10x65kg), alataljan (hauikset, 3/5 x 10x60kg) ja dippien (ojentajat, 5x 10x75kg) kanssa. Taljassa ojentajilla pääsin viimeksi jo omaan painoon (~65kg), mutta hauksilla olen vähän jäljessä (~60kg). Dipit onnistui suhteellisen helposti 75kg vastuksella, ja saattaapi olla, että kun kädet taas toimii niin vastus nousee 80:n rajan yli.
Kymmenen kilon käsipainoilla teen hauisnoston vauhdittomasti kymmenen kertaa molemmilla käsillä, jonka jälkeen vauhdilla jälleen kymmenesti molemmilla käsillä. Tämän sarjan toistan kolmesti. Pyrin myös kaikkien käsiliikkeiden jälkeen leuanvetoon, yleensä teen 20 toistoa kehonpainolla, riippuen tietty käsien väsymyksestä.
Kirjoitettu 07.05.2012 - 03:31
SystematiC kirjoitti 07.05.2012 - 01:03
Nyt lähinnä puuhaillut ylätaljan (ojentajat, 3/5 x 10x65kg), alataljan (hauikset, 3/5 x 10x60kg) ja dippien (ojentajat, 5x 10x75kg) kanssa. Taljassa ojentajilla pääsin viimeksi jo omaan painoon (~65kg), mutta hauksilla olen vähän jäljessä (~60kg). Dipit onnistui suhteellisen helposti 75kg vastuksella, ja saattaapi olla, että kun kädet taas toimii niin vastus nousee 80:n rajan yli.
Kymmenen kilon käsipainoilla teen hauisnoston vauhdittomasti kymmenen kertaa molemmilla käsillä, jonka jälkeen vauhdilla jälleen kymmenesti molemmilla käsillä. Tämän sarjan toistan kolmesti. Pyrin myös kaikkien käsiliikkeiden jälkeen leuanvetoon, yleensä teen 20 toistoa kehonpainolla, riippuen tietty käsien väsymyksestä.
Käsiä on helppo treenata suurilla painoilla. Asia erikseen, tehdäänkö liikkeitä oikein.
Päivittäin salilla näkyy näitä sankareita, jotka vetävät pano-runkku-hauista. Koko ruumis tekemässä liikettä, jolloin nostoa ei tehdä itse hauiksella ja paino tiputetaan äkkiä käsien varaan ilman, että pyrittäisiin hitaaseen ja hyvin lihasta rasittavaan alastuontiin. Varsinkin vauhdikas ja varomaton alastuonti rikkoo kädet aika äkkiä rikki.
Nimimerkillä mielummin naisten painoilla oikein kuin paikkoja rikkoen väärällä tekniikalla. Kannattaa myös muistaa, että nivelet tulevat kehityksesä lihaksia myöhässä, joten kipu johtuu yleensä siitä, että nivel on ylirasittunut. Eli vaikka lihas jaksaisi nostaa suuriakin painoja, nivelet eivät vielä välttämättä ole tottuneet suurempiin painoihin. Lepoa vähintään viikko-pari ja sen jälkeen kevyttä treeniä viikko-pari ja tarkkailua.
Itsellä olis tarkotus nostaa sali-inspistä taas kunnon kreatiini-kuurilla. Vähän nestettä elimistöön ja naama kukkimaan.
Kirjoitettu 07.05.2012 - 07:03
Fadd3n TK kirjoitti 07.05.2012 - 03:31
Päivittäin salilla näkyy näitä sankareita, jotka vetävät pano-runkku-hauista. Koko ruumis tekemässä liikettä, jolloin nostoa ei tehdä itse hauiksella ja paino tiputetaan äkkiä käsien varaan ilman, että pyrittäisiin hitaaseen ja hyvin lihasta rasittavaan alastuontiin. Varsinkin vauhdikas ja varomaton alastuonti rikkoo kädet aika äkkiä rikki.
Nimimerkillä mielummin naisten painoilla oikein kuin paikkoja rikkoen väärällä tekniikalla. Kannattaa myös muistaa, että nivelet tulevat kehityksesä lihaksia myöhässä, joten kipu johtuu yleensä siitä, että nivel on ylirasittunut. Eli vaikka lihas jaksaisi nostaa suuriakin painoja, nivelet eivät vielä välttämättä ole tottuneet suurempiin painoihin. Lepoa vähintään viikko-pari ja sen jälkeen kevyttä treeniä viikko-pari ja tarkkailua.
Itsellä olis tarkotus nostaa sali-inspistä taas kunnon kreatiini-kuurilla. Vähän nestettä elimistöön ja naama kukkimaan.
Itse, kun aikoinani aloitin niin aika nopeasti ihmiset tulivat neuvomaan mikäli tein liikkeet väärin. Vielä nyttenkin löytää jotain pieniä uusia seikkoja näiden perus hauskääntöä selällä lisäksi mitkä ovat menneet väärin. Usein tulee itekkin tehtyä liian suurilla painoilla, eikä se haitta vaikutus aina ole kovin suuri, mutta pari saliveteraania ovat kyllä muutaman kerran huomauttaneet, että edessä on 10 vuoden päästä selkäleikkaus, jos en ala tekemään liikkeitä rauhallisemmin. Nyt on otettu hetki hieman easymmin ja kaiketi tulokset ovat kuitenkin edenneet koko ajan silti.
Ei siitä penkistä tai hauiskäännöstä ole mitään järkeä alkaa repimään niin paljon kuin lähtee, vaikka mielummin pideämpi sarjoja sen kokoisilla painoilla, että tietää tekevänsä liikkeen oikein, tai ei ainakaan tiedä tekevänsä hirveästi väärin.
Kirjoitettu 07.05.2012 - 08:31
SystematiC kirjoitti 07.05.2012 - 01:03
En itse treenaa muuta kuin käsipainoilla ja levytangolla sekä omaa kehoa käyttäen, joten en noista taljoista sen suuremmin tiedä, mutta eikö noi ota selkään ja ennen kaikkea latseihin?
Aika mielenkiintoista, jos saat sali-inspiksesi nousemaan kreatiinikuurilla. Itse olen nyt koittanut saada jonkin sortin motivaatiota käymään lenkillä ja ennen kaikkea aamulenkillä. Lisäksi pitäisi tiputtaa kaikki turha ja epäterveellinen ruoka ja yrittää keskittyä seuraavat puolitoista kuukautta vain terveelliseen ravintoon. Vettä litratorkulla naamaan ja Salkkareiden jälkeen nukkumaan.
Moral of the story; in life, no one helps you once you're fucked.
Kirjoitettu 07.05.2012 - 09:13
Taljalla vetäessä hauista itsellä keho pakottaa itsensä mukaan vasta viimeisellä/toiseksi viimeisellä vedolla. Painoa pudottaessa liike tuntuu ylihelpolta. Painot pyrin tuomaan alas suhteellisen rauhallisesti, sillä haluan välttää käsien räjähtämisen. Ojentajia tehdessä keho kurkkii mukaan aina silloin tällöin, mutta näissä tapauksissa vedän seuraavat sarjat astetta pienemmällä painolla.
Tuota nivelten kehitystä en tiennytkään, se saattaa hyvinkin olla syy miksi käteni on kipeä.
Principe kirjoitti 07.05.2012 - 08:31
Ei kunnolla, mikäli liikkeen tekee oikein. Levytangon päätin jättää sikseen, sillä salilla on aina joku joka tarvitsee sitä kipeästi. Ohjelmaani kuului myös 3000m juoksu aikaan 15min, mutta esteeksi nousi jalkani, jotka ovat yleisurheilumenneisyyden jäljiltä erittäin heikot. Rauhallinen hölkkäys sen sijaan voisi toimia, ja aionkin kokeilla tätä heti kun jalat antavat luvan.
Kirjoitettu 07.05.2012 - 10:53
itse tullu jo käytyä vähä kauemman aikaa salilla kun oma maalivahdin ura loppui kuin seinään polvien takia. erityisesti juuri tykkään käyttää käsipainoja koska niillä saa hyvin tehtyä puhtaasti liikkeet ja loppuun asti kun sarjan jälkeen vaihtaa nopeasti hieman kevyeempiin painoihin. käsipainot ovat myös hyvät kun niillä voi tehdä melkein minkätahansa lihasryhmän.
oman painon käyttö on myös hyvä jos salilla käy ekoja kertoja mutta vähän ajan kulutta sekään ei tahdo oikeen riittää kun tulee liikaa toistoja. mutta täysin riippuu mitä sillä hakee kestävyyttä, voimaa vai lihastenkasvua.
Kirjoitettu 07.05.2012 - 12:59
Taljalla vetäessä hauista itsellä keho pakottaa itsensä mukaan vasta viimeisellä/toiseksi viimeisellä vedolla. Painoa pudottaessa liike tuntuu ylihelpolta.
Alappa tekemään tangon kanssa vapailla painoilla suoraa haukkaa, ni johan tuntuu! Vasta lopuksi kaikki hiluvitkuttimet. Jopa tanko 20kg + 10+10 alkaa tuntumaan!
Kerro aiheesta eteenpäin
- (7 sivua)
-
- « Ensimmäinen
- ←
- 5
- 6
- 7

Ohje

Promote to Article