Ensinnäkin pahoitteluni, mikäli en vain löytänyt oikeilla hakusanoilla vastaavaa ketjua.
Kysymykseni kuuluu suhteellisen yksinkertaisesti; kuinka moni on asunut / työskennellyt ulkomailla - eli toisinsanoen muualla kuin Suomessa? Millaisia kokemuksia?
Itselläni on ollut jo vuosia suuren mielenkiinnon kohteena nuo Ömeriikan Yhtysvallat, ja jostain syystä toisinaan palautuu nuo ajatukset voimakkaampina ja voimakkaampina.
Muutama vuosi sitten olin jo valmiina matkaan tuonne rapakon taakse, kunnes äitini kuolema hieman sekoitti pakkaa. Nyt kun 26 ikävuotta on jo mittarissa, niin alkaa miettimään, että onko nyt se viimeinen hetki edes haaveilla toisista valtakunnista, vai mitääkö vain keskittyä kotimaan kamaraan ja varmaan työpaikkaa. Nykyinen työpaikka sattuu olemaan suhteellisen iso globaali työnantaja, että jos oikein tahtoisi, niin saisi varmaan ainakin selvitettyä omat mahdollisuudet työskentelyyn vaikkapa juuri USA:ssa...
Onko LG:n käyttäjillä kokemuksia ulkomailla asumisesta tai työskentelystä tai onko ollut harkinnassa moinen?
Livegamers: Asuminen / työskentely ulkomailla - Livegamers
0
Sivu 1 / 1
Asuminen / työskentely ulkomailla
Kirjoitettu 12.09.2011 - 02:53
Facebook: Livegamers <+> Twitter: Livegamers_fi
Youtube: livegamersFI <+> IRC: #livegamers @ qnet
Livegamers Fi | BF3 Platoon @ Battlelog.Battlefield.com
Youtube: livegamersFI <+> IRC: #livegamers @ qnet
Livegamers Fi | BF3 Platoon @ Battlelog.Battlefield.com
Kirjoitettu 12.09.2011 - 06:10
o.0 Näin btw, etkö postannut lähes täysin saman tekstin matkailuosioon?
Tuo Ömeriikan Yhtysvallat kuullostaa meinaan niin tutulta. :'D
Minä henkilökohtaisesti en välttämättä itse haluaisi asua missään muualla, kuin Suomessa.
En tiedä miksi, mutta tuntuu vain siltä. Kuitenkin haluaisin sitten taas matkustaa ja viettää pidemmänkin aikaa muualla, kuten esimerkiksi Kanadassa, tai juurikin Jenkeissä. Ehkäpä pidänkin siitä varmuudesta, mutta samalla haluan nähdä maailmaa.
"Thread critic"
Tuo Ömeriikan Yhtysvallat kuullostaa meinaan niin tutulta. :'D
Minä henkilökohtaisesti en välttämättä itse haluaisi asua missään muualla, kuin Suomessa.
En tiedä miksi, mutta tuntuu vain siltä. Kuitenkin haluaisin sitten taas matkustaa ja viettää pidemmänkin aikaa muualla, kuten esimerkiksi Kanadassa, tai juurikin Jenkeissä. Ehkäpä pidänkin siitä varmuudesta, mutta samalla haluan nähdä maailmaa.
"Thread critic"
Spoiler
"Life's a bitch"
Kirjoitettu 12.09.2011 - 08:13
Kannattaa miettiä tarkkaa ulkomaille muuttoa. Varsinkin jos menet ns. duunariksi. Oletko valmis 10päivän vuosilomaan. Jenkeissä pomo voi sanoa, että juu pidät nyt keskiviikkona yhden vapaata ja tulet torstaina töihin. Ja seuraava vastaava loma on kuukauden päästä. Riippuu toki alasta.
Itsekkin olen ulkomaille muuttoa, mutta kannattaa ottaa niin monesta asiasta selvää ja punnita hyviä ja huonoja puolia. Kävin pääsiäisenä jenkeissä LA:ssa ja tyttöystävän serkku on sieltä. Tyttöystävällä kaksi passia siis. Niin serkku on iiisossa firmassa lakimies ja kertoi juuri eroja euroopasta ja jenkeistå joten tulin tulokseen että minua ei sinne saa paitsi turistiksi....
Itsekkin olen ulkomaille muuttoa, mutta kannattaa ottaa niin monesta asiasta selvää ja punnita hyviä ja huonoja puolia. Kävin pääsiäisenä jenkeissä LA:ssa ja tyttöystävän serkku on sieltä. Tyttöystävällä kaksi passia siis. Niin serkku on iiisossa firmassa lakimies ja kertoi juuri eroja euroopasta ja jenkeistå joten tulin tulokseen että minua ei sinne saa paitsi turistiksi....
Kirjoitettu 13.09.2011 - 21:28
Itse työskentelen sellaisella alalla että siirtyminen ulkomaille töihin on hyvin todennäköistä tulevaisuudessa. Nyt teen toistaiseksi Suomessa töitä, mutta noin 5 viiden vuoden sisään on tarkoitus siirtyä ulkomaille töihin. Kohteena tulee olemaan Espanja, Englanti tai Malta.
Itse olen suhtautunut tähän hyvin positiivisesti, mutten usko että loppueläämäni tulisin viettämään ulkomaille. En halua sinkkiarkussa matkustaa viimeistä kertaa kotiin. Itse koen tuon siirtymisen ulkomaille töihin kokemuksena, en niinkään pysyvänä muutoksena. Vaikka ulkomailla on mukava käydä, viimeistään sen kahden viikon kuluttua kaipaa kraanvettä, Suomenkielistä telkkua ja tuttuja naamoja.
Itse olen suhtautunut tähän hyvin positiivisesti, mutten usko että loppueläämäni tulisin viettämään ulkomaille. En halua sinkkiarkussa matkustaa viimeistä kertaa kotiin. Itse koen tuon siirtymisen ulkomaille töihin kokemuksena, en niinkään pysyvänä muutoksena. Vaikka ulkomailla on mukava käydä, viimeistään sen kahden viikon kuluttua kaipaa kraanvettä, Suomenkielistä telkkua ja tuttuja naamoja.
HE GOES FUCKING APESHIT !
Kirjoitettu 11.01.2012 - 21:03
Työskenteleekö tääl kukaan ulkomailla? .. Jos työskentelee niin millaista se toimeentulo ja eläminen siel yleensäkkään on? Varmaan riippuu paljolti maasta mutta englannilla varmasti pärjäisi?
Joskus on ollut haaveena ja on kyllä vieläkin muuttaa Sveitsiin, Geneveen tai Berniin.... Mutta millä rahalla, mistä löydän itselleni työpaikan? Ja kun ajattelee niin vähäsen kumminkin pelottaa yksin lähteä johonki hemmetin kauas asumaan mis kukaan ei osaa suomea
.... Mutta toisaalta kuulostaa aivan sanoinkuvaamattoman mahtavalta.
Joskus on ollut haaveena ja on kyllä vieläkin muuttaa Sveitsiin, Geneveen tai Berniin.... Mutta millä rahalla, mistä löydän itselleni työpaikan? Ja kun ajattelee niin vähäsen kumminkin pelottaa yksin lähteä johonki hemmetin kauas asumaan mis kukaan ei osaa suomea
" We will lay waste to armies and burn cities to the ground "
Kirjoitettu 12.01.2012 - 11:15
Noh, kyllä ne asiat siellä järjestyy ulkomaillakin jos on omatoiminen ihminen.
Itse ostin aikoinaan 90-luvulla menolipun Heathrow:lle ilman mitään tietoa duunista, kämpästä tai mistään muustakaan. Ensimmäinen kerta ulkomaillakin kaiken lisäksi.
Kaksi viikkoa myöhemmin tein varastoduunia ja asuin vuokrakämpässä.
Eihän se helppoa sinänsä ollut, mutta ei mitenkään ylitsepääsemätöntäkään.
Joitakin vuosia myöhemmin toistin tempun Uudessa-Seelannissa, se oli vähän hankalampaa tiukan imigraatiolain takia, mutta puhumalla selvisi siitäkin loppujen lopuksi.
Koulutus auttaa asiaa, ja kielitaito tietenkin. Nykyään kannattaa tutustua lähetystöjen verkkosivuihin, Adeccon ja muiden työnvälitystoimistojen paikallisiin nettisivuihin, hakea vaikka duunia etukäteen.
Tuttujen sohvat, tiedot ja kontaktit käyttöön jos niitä löytyy, ja ehdottomasti hätävararahasto messiin millä saa ainakin lentolipun kotiin jos kaikki menee päin prinkkalaa.
Kannattaa kuitenkin jos on seikkailumieltä, ulkomailla oppii arvostamaan Suomen hyviä puolia ja myöskin huomaa ne asiat jotka hoidetaan paremmin muualla.
Good times.
Itse ostin aikoinaan 90-luvulla menolipun Heathrow:lle ilman mitään tietoa duunista, kämpästä tai mistään muustakaan. Ensimmäinen kerta ulkomaillakin kaiken lisäksi.
Kaksi viikkoa myöhemmin tein varastoduunia ja asuin vuokrakämpässä.
Eihän se helppoa sinänsä ollut, mutta ei mitenkään ylitsepääsemätöntäkään.
Joitakin vuosia myöhemmin toistin tempun Uudessa-Seelannissa, se oli vähän hankalampaa tiukan imigraatiolain takia, mutta puhumalla selvisi siitäkin loppujen lopuksi.
Koulutus auttaa asiaa, ja kielitaito tietenkin. Nykyään kannattaa tutustua lähetystöjen verkkosivuihin, Adeccon ja muiden työnvälitystoimistojen paikallisiin nettisivuihin, hakea vaikka duunia etukäteen.
Tuttujen sohvat, tiedot ja kontaktit käyttöön jos niitä löytyy, ja ehdottomasti hätävararahasto messiin millä saa ainakin lentolipun kotiin jos kaikki menee päin prinkkalaa.
Kannattaa kuitenkin jos on seikkailumieltä, ulkomailla oppii arvostamaan Suomen hyviä puolia ja myöskin huomaa ne asiat jotka hoidetaan paremmin muualla.
Good times.
Kerro aiheesta eteenpäin
Sivu 1 / 1

Ohje

Promote to Article