Livegamers: Hakkeroitu XBL-tili - Livegamers

Jump to content

0
Sivu 1 / 1
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen

Hakkeroitu XBL-tili

#1 Jäsen ei ole paikalla   VoodooBunion 

• LG-aktiivi
  • PipPipPip
  • Ryhmä: Jäsen
  • LocationSouth of heaven
  • Gamertag:VoodooBunion

Kirjoitettu 06.11.2011 - 05:54

*
SUOSITTU

Aloitan keskustelua aiheesta joka tuli itselle ajankohtaiseksi reilu viikko takaperin. TÄmän voi lukita jos on ylläpidon mielestä turha, tai muuten vain ajanhukkaa.

Noin reilu viikko sitten pelailin normaalisti BF3:sta ja ajattelin pitää hetken tauon pelaamisesta. Laitoin ruokaa, söin ja hetken istuin koneella, ajattelin vielä lukaista sähköpostin ennen boxin äärelle palaamista.

Hämmästykseni oli suuri kun yritin kirjautua hotmailiin. "Salasana väärä" ilmoitus iski ruudulle, näppäilin huolella vielä pariin kertaan salasanan ja tarkastin ositteenkin. Sama vastaus joka kerta, tuossa vaiheessa alkoi raksuttamaan päässäni ajatus josko joku sen olisi voinut hakkeroida. Ajattelin nopeasti odseja tuolle avihtoehdolle, ja totesin että pienet ovat.

Laitoin boksin sitten käyntiin, kas kummaa, tunnus ei kelpaa. Tuossa vaiheessa päähän iski että nyt taitaa olla tosi kyseessä. Soitin kaverille ja kysyin että tarkastappa minun live-status. "Joo, näyttäisit FIFA12:sta pelaavan" Tämä oli suorastaan mielenkiintoista, koska en ko. peliä omista. Noh... Koska olin tallettanut luottokorttini tiedot boksille live-ajan ostoa varten, otin puhelimen samantien kouraan ja eikun korttia kuolettamaan.

Tämän jälkeen otin yhteyttä MS:n asiakaspalveluun sähköpostilla. Tätä varten loin itselleni uuden sähköpostitilin kun se "oikea" oli hakkerin hallussa. Kiitos nopean palvelun, sain tilini vartissa haltuuni.

Tämän jälkeen vaihdoin salasanat, turvakysymyksen. Pistin boxin päälle ja recoverasin gamertagin. Yllättävää ei ollut että tililläni olleet pisteet (<2000MSP) oli käytetty ja 7000MSP oli ostettu luottokortillani. Olipa sieltä vielä yritetty ostaa enemmänkin mutta korti kuolettamisen johdosta osto oli epäonnistunut.

Nyt kun viikko on tuosta kulunut on tuon puinti vieläkin kesken. Tein asiasta rikosilmoituksen, reklamaation luottokunnalle ja miljoonaan muuhun tahoon. Rahat saan onneksi takaisin ja gamertagi pysyi ennallaan. Varoituksena tämän kirjoitin, vieläkään en ole varma mitä kautta salasanani ja käyttäjätunukseni on onnistuttu urkkimaan. Tuskin saan sitä tietää koskaan. Varmaa kuitenkin on, että luottokortin tietoja en enää MS:n haltuun anna.

Muistakaa ihmiset: vaihtakaa salasanojanne usein, älkää avatko hämyisiä maileja (esim. ilmaisia MS pisteitä tarjoavia viestejä jne.) Pitäkää turvakysymksenne vastaukset mielessänne ja ennenkaikkea;

käyttäkää järkeänne.

VoodooBunion on muokannut viestiä: 06.11.2011 - 06:21

HE GOES FUCKING APESHIT !
63

#2 Jäsen ei ole paikalla   A Deal With God 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:A Deal With God

Kirjoitettu 06.11.2011 - 10:08

Vasta muutama päivä sitten itse mietin tuon MW3-videon nähdessään,että onkohan nyt kuitenkaan ihan hyvä asia yhdistää facebook,xbl ja mahdollinen luottokortti.Tunnetusti kun se ei kaikilla edes ole ollut ihan yksinkertainen temppu saada hallussaankin olevalta tililtä pois kortin tietoja ja kaikki tuommonen tilien yhdistely mielestäni lisää aina riskiä kaikkine näköissivuineen jne.

Kyllähän tuommosessa äkkiä hiki nousee pintaan kun joku ryövää tägin mihin on uhrannut paljon aikaa ja rahaa + kaiken lisäksi alkaa kortti vinkumaan, eikä tarkkaa tietoa joutuuko kaikessa maksumieheksi vielä =/
4

#3 Jäsen ei ole paikalla   Perry 

• LG-aktiivi
  • PipPipPip
  • Ryhmä: Bännätty
  • LocationGaza Strip

Kirjoitettu 06.11.2011 - 10:09

Loistava muistutus! Itse en ikinä muutenkaan antaisi korttini numeroa mihinkään muuhun kuin silloin kun jtn ostaa. Hyvä että sait asiat kuntoon.
"Jos jumala olisi suuri ironikko, hän ei löytäisi maailmasta naurettavampaa ilmiötä kuin kristillinen kirkko" -Nietzsche
0

#4 Jäsen ei ole paikalla   Flayer 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:Flayerr

Kirjoitettu 06.11.2011 - 12:00

Mikä päivä tarkalleen tuo tilisi häkättiin... Minulta nimittäin lähti ke-to yönä tili jolla olin juuri pelannut pari tuntia aikaisemmin. Katsoin koneelta statuksen ja siellä pelattiin Fifa 12. Häkkeri oli myös ostnut pankkikortillani 100€ jotain paskaa. Mihinkään en tilintietoja ole laittanut (paitsi ea tukeen johon ne oli pakko laittaa, että pääsi nettiin ea:n peleissä ongelman jälkeen). Tämä on mielenkiintoinen sattuma.
0

#5 Jäsen ei ole paikalla   Asembo 

• LG-aktiivi
  • Ryhmä: VIP
  • Gamertag:Asembo

Kirjoitettu 06.11.2011 - 12:05

Katso viesti VoodooBunion kirjoitti 06.11.2011 - 05:54

Laitoin boksin sitten käyntiin, kas kummaa, tunnus ei kelpaa. Tuossa vaiheessa päähän iski että nyt taitaa olla tosi kyseessä. Soitin kaverille ja kysyin että tarkastappa minun live-status. "Joo, näyttäisit FIFA12:sta pelaavan" Tämä oli suorastaan mielenkiintoista, koska en ko. peliä omista. Noh... Koska olin tallettanut luottokorttini tiedot boksille live-ajan ostoa varten, otin puhelimen samantien kouraan ja eikun korttia kuolettamaan.

Tää on vielä hyvin epätavallinen ilmiö. Satoja Xbox Live accountteja on varastettu juuri FIFAn vuoksi, varmaan Ultimate Teamin takia. Oudointahan noissa on vielä se, että kaikki eivät edes yritä ostaa Microsoft pisteitä, vaan muuten vaan pelailevat jalkapalloa toisten tunnuksilla.

Asembo on muokannut viestiä: 06.11.2011 - 12:05

0

#6 Jäsen ei ole paikalla   Naeykki 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:Naeykki

Kirjoitettu 06.11.2011 - 12:38

Oho, aika rottaa porukka sitä on kyllä. Ite en mielellään luottokortti tietojani kyllä luovuta mihinkää netin syövereihin, vähän turhan riki hommaa. Xboxilta toivon, että tulevaisuudessa saisivat PayPalin toimiin nii mustakin tulis heille suurempi asiakas :)

Mutta toisiaan hyvä että sait sait korjattua. Ja imo noi on tosi hyvin hoidettu noi luottokortti turvat nykypäivänä, kun vähän jaksaa soitella ja sillee nii kyllä sieltä rahat saa aina takasin. Itte en oo viä tullu huijatuks/luottokorttitietoja viety, mutta ei auta kun koputtaa puuta tässä vaiheessa :D Eipä tollasta kylä ikinä kellekkään toivo. Mietin tässä vaan, että eikö noi kaupasta ostetut, sellaset koodikortit MS-pisteille ja live ajalle oo viälä halvempia kuin luottokortilla ostettu setti. Siinä ei ainakaan oo mtn luottokortti riskiä. Korjatkaa jos olen väärässä. :D
1

#7 Jäsen ei ole paikalla   VoodooBunion 

• LG-aktiivi
  • PipPipPip

Kirjoitettu 06.11.2011 - 15:40

Katso viesti Flayer kirjoitti 06.11.2011 - 12:00

Mikä päivä tarkalleen tuo tilisi häkättiin... Minulta nimittäin lähti ke-to yönä tili jolla olin juuri pelannut pari tuntia aikaisemmin. Katsoin koneelta statuksen ja siellä pelattiin Fifa 12. Häkkeri oli myös ostnut pankkikortillani 100€ jotain paskaa. Mihinkään en tilintietoja ole laittanut (paitsi ea tukeen johon ne oli pakko laittaa, että pääsi nettiin ea:n peleissä ongelman jälkeen). Tämä on mielenkiintoinen sattuma.

Sunnuntaina noin klo. 19:00. Muista laittaa rikosilmoitus ja luottokunnalle reklamaatio. monesti näissä tapauksissa luottokunta korvaa rahalliset menetykset. Tämä tosin vaatii kopion rikosilmoituksesta, jonka saa esim. postitettuna kotiin jos sen täyttää poliisin verkkosivuilla.
0

#8 Jäsen on paikalla   morelli100FIN 

• LG-aktiivi
  • Gamertag:morelliFIN

Kirjoitettu 06.11.2011 - 16:54

Taidanpa poistaa kortin tiedot livetilistä tämän luettuani.
2

#9 Jäsen ei ole paikalla   Flayer 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:Flayerr

Kirjoitettu 06.11.2011 - 17:24

Onko kellään kokemusta tai tietoa voiko tästä saadakin jotain korvauksia? Xboxin asiakaspalvelussa luvattiin ainakin, että nuo menetetyt noin 100€ palautetaan minulle parissa kuukaudessa kun asia on käsitelty jenkeissä. En muistanut tuon puhelin aikana kysyä tilillä olleista noin 2000 pisteesta, mutta oletan saavani myös nuo takaisin. Ihan täysin en noita häkkääjiä kyllä nyt ymmärrä kun supportti sanoi, että xboxin id jne perusteella laittavat häkkerin xboxin banniin. Mitä ideaa on siis häkätä jonkun tili ja pelata pari tuntia Fifa 12 jos seurauksena on se, että oma xbox lähtee banniin. Miten olisi ihan legitti pelaaminen ihan omalla tilillä ja omilla rahoilla? Voisi jopa päästä pelaamaan kokonaisen päivän :P.
1

#10 Jäsen ei ole paikalla   morhu88 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:morhu88

Kirjoitettu 06.11.2011 - 19:53

Katso viesti morelli100FIN kirjoitti 06.11.2011 - 16:54

Taidanpa poistaa kortin tiedot livetilistä tämän luettuani.

Neuvoisitko tyhmää ja kertoisit miten tämä tapahtuu?
0

#11 Guest_Timson83_*

• Ryhmä: Vierailija

Kirjoitettu 06.11.2011 - 20:29

Katso viesti morhu88 kirjoitti 06.11.2011 - 19:53

Esim. xbox.com-sivun kautta. Kirjaudut sisään, Oma tili, Hallitse maksutapoja. Itellä oli kans alkuaikoina oman kortin tiedot tuolla, sit ajattelin poistaa ja mä jouduin soittaa tukeen, vastailla pariin kysymykseen ja sieltä ne sitte poisti kortin tiedot käytöstä.
0

#12 Jäsen ei ole paikalla   VoodooBunion 

• LG-aktiivi
  • PipPipPip

Kirjoitettu 06.11.2011 - 20:30

Katso viesti morhu88 kirjoitti 06.11.2011 - 19:53

Ohessa linkki miten voit poistaa tietosi:

Klik!

Laitan vielä muutmaman hyödyllisen tipin jnkoon jotka löytyvät myös MS:n omilta sivuilta,

Klik!
2

#13 Jäsen ei ole paikalla   Mousli 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:APE I Mysli

Kirjoitettu 06.11.2011 - 22:51

mun mielestä on tyhmää että ei voi poistaa luottokortin tietoja jos on aktiivinen live-jäsenyys. esim mulla on 12kk ja se heitti automaattisesti uusimisen päälle. jotta sen voi poistaa pitää soittaa tukeen ja kortin tiedot voi poistaa vasta ku live aika loppuu. näin mulle sanottiin.
0

#14 Jäsen on paikalla   morelli100FIN 

• LG-aktiivi

Kirjoitettu 06.11.2011 - 22:57

Katso viesti Mousli kirjoitti 06.11.2011 - 22:51

mun mielestä on tyhmää että ei voi poistaa luottokortin tietoja jos on aktiivinen live-jäsenyys. esim mulla on 12kk ja se heitti automaattisesti uusimisen päälle. jotta sen voi poistaa pitää soittaa tukeen ja kortin tiedot voi poistaa vasta ku live aika loppuu. näin mulle sanottiin.

Kyllä sen voi poistaa vaikkappa kirjautumalla www.xbox.com osoitteeseen.

1. Kirjaudut sisään xbox.comiin
2. Otat oma tili
3. Keskellä sivua on vihreä linkki"päivitä jäsenyys"
4. Sen linkin yläpuolella on seuraavaa: Visa: **visan numero** (Muuta)
5. Klikkaat "muuta"
6. Poistettavan kortin kohdalta painat poista.

Tai Xbox dashboardilla

1. Painat keskinappia
2. Menet settings --> Account managemenet
3. Manage payment options -> Remove payment option
4. Poistat kortin tiedot

morelli100FIN on muokannut viestiä: 06.11.2011 - 23:07

1

#15 Jäsen on paikalla   iRenZy 

• Kukkakeppi
  • PipPipPip
  • Lue blogia
  • LocationTurku
  • Gamertag:xEGTx ArmPitz

Kirjoitettu 06.11.2011 - 23:23

Katso viesti morelli100FIN kirjoitti 06.11.2011 - 22:57

Kyllä sen voi poistaa vaikkappa kirjautumalla www.xbox.com osoitteeseen.

1. Kirjaudut sisään xbox.comiin
2. Otat oma tili
3. Keskellä sivua on vihreä linkki"päivitä jäsenyys"
4. Sen linkin yläpuolella on seuraavaa: Visa: **visan numero** (Muuta)
5. Klikkaat "muuta"
6. Poistettavan kortin kohdalta painat poista.

Tätä maksutapaa ei voi poistaa, koska se on käytössä seuraavissa jäsenyyksissä:
Gold – 20 % alennus 12 kuukaudesta

Jos haluat poistaa maksutavan, ota ensin jokin muu maksutapa käyttöön kyseisissä jäsenyyksissä.

Niin että ei voi...
Mutta olin kuullu jostai et jos noi luottokortin tiedot vaihtaa randomisti ni se ei uusi Live-aikaa?

iRenZy on muokannut viestiä: 06.11.2011 - 23:25

HK Blöö
0

#16 Jäsen on paikalla   morelli100FIN 

• LG-aktiivi

Kirjoitettu 06.11.2011 - 23:38

Katso viesti iRenZy kirjoitti 06.11.2011 - 23:23

Tätä maksutapaa ei voi poistaa, koska se on käytössä seuraavissa jäsenyyksissä:
Gold – 20 % alennus 12 kuukaudesta

Jos haluat poistaa maksutavan, ota ensin jokin muu maksutapa käyttöön kyseisissä jäsenyyksissä.

Niin että ei voi...
Mutta olin kuullu jostai et jos noi luottokortin tiedot vaihtaa randomisti ni se ei uusi Live-aikaa?

Ite poistin toiselta tililtä ja pystyin poistamaan? O.o
0

#17 Jäsen ei ole paikalla   Hungrymaster 

• Mestari
  • Lue blogia
  • LocationJärvenpää
  • Gamertag:TV Hungrymaster

Kirjoitettu 06.11.2011 - 23:42

Katso viesti morelli100FIN kirjoitti 06.11.2011 - 23:38

Ite poistin toiselta tililtä ja pystyin poistamaan? O.o

Oliko live ostettu kortilla?
Vähän niinku sinisentalonnalle aina kyselee et mis on varjo, vaik tietää että se putkahtaa jostain kumminki. Mut sit ku se ei löydykään. Sit etitäänki jo tosissaan, et ei helvetti mihin se hävis?!
0

#18 Jäsen on paikalla   morelli100FIN 

• LG-aktiivi

Kirjoitettu 06.11.2011 - 23:44

Katso viesti Hungrymaster kirjoitti 06.11.2011 - 23:42

Oliko live ostettu kortilla?

Reilu kuukaus sitten tehty tili johon laitoin kortin numeron, laskutus oli kerran kuussa.
0

#19 Jäsen ei ole paikalla   morhu88 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:morhu88

Kirjoitettu 07.11.2011 - 00:15

Katso viesti Mousli kirjoitti 06.11.2011 - 22:51

Jep. Eipä toimi tuolta netistä käsin vaihtaminen. Pitänee soittaa huomenna tukeen...
0

#20 Jäsen ei ole paikalla   Tiitu 

• Päätoimittaja
  • Lue blogia
  • Ryhmä: Ylläpito
  • Gamertag:Tiitu25

Kirjoitettu 07.11.2011 - 00:31

Jos on automaattinen Live-ajan uusiutuminen käytössä ja on syöttänyt voimassa olevan maksukortin tiedot, niin ainoa keino poistaa maksutapa käytöstä on soittamalla tukeen. Itse sitä ei voi poistaa tiedoista.
Vasta aloitettu ja bensatankki jo täynnä.

#21 Jäsen on paikalla   morelli100FIN 

• LG-aktiivi

Kirjoitettu 07.11.2011 - 01:13

Pohdittuani mistä tuo minun maksutiedon poistamisen onnistuminen johtui, tulin siihen tulokseen että siinä oli käytössä joku tarjoushintainen live-aika (2kk 4 eurolla muistaakseni). Tällaiset ilmeisesti pystyy poistamaan.

Noh, toiselle accountille pitää siis tehdä soitto tukeen. Kunhan nyt ensin xboxlivecode.netistä uusi aika saapuu.
0

#22 Jäsen ei ole paikalla   Coonie 

• Pelaaja
  • Pip
  • LocationLappeenranta - Lahti
  • Gamertag:Pezukarhu

Kirjoitettu 10.02.2012 - 23:05

Itselleni tehtiin sama juttu niinkin hienona päivänä kuin viime jouluaattona. Kylhän siinä ''pieni'' paniikki iski et mitäs täs nyt pitäisi tehdä, mutta onneksi kerkesin vaihtaa salasanat ennen kuin koko tili olisi sekotettu. MS-pojot olivat kadonneet maagisesti ja sama idiootti hakkasi samalla hetkellä sitä pirun Fifaa. Siinähän joulun pyhät meni odotellessa että pääsisin Microsoftille soittelemaan.

Mikä parasta kun sain vihdoin yhteyden Microsoftin puhelintukeen, niin tällä kertaa oli heidän vuoro mennä sössimään gamertagin palautus ja kuvion selvittäminen.

Kyselivät nää perus kysymykset eli kuka olen, missä asun, salaiset kysymykset ym. Olen hankin boksin viitisen vuotta sitten, niin enhän mä enää itekään muistanut noiden salaisten kysymysten vastauksia ja ihmettelin että miksi kysyivät sellaisiä kysymyksiä joita tuskin olisin itse valinnut.
Sitten asiakaspalvelija antoi periksi, homma eteni ja he alkoivat tutkimaan asiaa. Viikkoa myöhemmin tuli sähköpostia että tunnus on palautettu ja salasanat ym vaihdettu.

Ihmettelin että miksi he olivat tehneet mulle uuden sähköpostin, mutta annoin asian olla siihen asti kunnes huomasin että mulle oli annettu jonkun toisen henkilön sähköposti, vaihdettu salasana, pystyin käyttämään hänen messengeriä, sähköpostia ja gamertagia boksilla. Siinä vaiheessa alkoi jo toivo mennä koko kuvioon ja ei muuta kun soittamaan takaisin asiakaspalveluun.

Sama tyyppi vastasi kun viime kerralla ja pamautin suoraan ''Moro, soittelin tossa reilu viikko sitten hakkeroidusta tilistä ja nyt te olette vuotaneet mulle toisen pelaajan tunnukset, yhteystiedot, salasanat jne. että mitäs nytten?'' Luurin toisessa päässä oli hetken syvä hiljaisuus, kunnes tyyppi sanoi että ottaa nyt yhteyttä isomalle taholle.

Siinä vaiheessa meikäläinen repeää älyttömään röhönauruun ja mietin et miten oikeasti tällästä voi sattua. Tunnin puhelun aikana (josta odotin 40 minuuttia) tutkin henkilökohtaisesti koko kuviota ja selvitin mitä mun omilla MS-pojoilla oli alun perin ostettu ja kenen tunnukset mulle oli vuodettu. Puhelun päätteeksi sanoivat että nyt spesialistit ryhtyvät selvittämään asiaa ja että tää selvitetään mahdollisimman nopeasti.
Siinä sit taas odotettiin reilu viikko ja sain omat tunnukset, pisteet ja liveaikaa korvaukseksi. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Vaikka hässäkkä johtuikin asiakaspalvelijan tekemästä kirjoitusvirheestä niin, silti tuosta olisi voinut aiheutua kunnon lumipalloefekti, jos olisin yhtään koopäisempi jätkä. Olisin kuitenkin voinut tehdä halutessani pirunmoista hallaa tälle toiselle pelaajalle ja hänen tunnukselleen.
Muttah, virheitä sattuu ja toivottavasti hänkin sai korvausta vaivasta.

Eniten koko kuviossa otti päähän se, etten ole saanut tietää miten tuo mun oma gamertagini hakkeroitiin. Murtauduttiinko Microsoftin tietokantoihin, EAn, vai kenen ja kerta näitä tietomurtoja sattuu edelleen samojen tyyppien toimesta (?) niin sitä ei ilmeisesti ole saatu estettyä. Jotain kuitenkin tästä opin, ettei samoja salasanoja kannata käyttää näissä piireissä, eikä varsinkaan pitää tilitietoja boksin muistissa.
You get two pills in the morning... AND THEN YOU'LL BE NICE AND CALM ALL DAY LONG!
3

#23 Jäsen ei ole paikalla   Hardlewain 

• Pelaaja
  • Pip
  • LocationAmsterdam, Nederlands
  • Gamertag:ES Drinkers

Kirjoitettu 11.02.2012 - 00:42

Katso viesti Perry kirjoitti 06.11.2011 - 10:09

Loistava muistutus! Itse en ikinä muutenkaan antaisi korttini numeroa mihinkään muuhun kuin silloin kun jtn ostaa. Hyvä että sait asiat kuntoon.

se on kätevä systeemi kun ei tarvi kuin muistaa numeron. sen unohtaminen tosin on asia erikseen ja siihen en sorru edes unissani. korttipeli rikoksia ja näitä pankkitilien tyhjentämisiä on tapahtunut aivan liikaa. viime vuosina ne ovat lisääntyneet ja se on jo naurettavaa turvallisuuden kannalta... kohta ei kannata edes käydä kaupassa kun pankkitililtä on siirretty rahat mafiaseurojen pöytiin. mielestäni systeemiin pitää tehdä muutos: on ensin parannettava turvallisuutta, itse en sellaiseen keksi ratkaisua mutta ideoita sen ehkäisemiseen kylläkin. oma kortin numeron on piilossa ja edes itsekään sitä meinaa löytää kun on käytettävä sitä kauppareissuilla. yleensä laitan sen taskuun jo lähtiessä ettei se putoa parvekkeelta kaupungin teille. riskit on aina olemassa kun miettii nykyajan rikollisuuden kasvua ja tietokoneisiinkin tehtäviä murtoja (kirjaimellisesti virushyökkäyksiä). omalla koneella on monta torjuntamuuria koska eri puolilta maailmaa ja jopa muilta planeetoilta voi tapahtua hyökkäyksiä tehden samalla näyttävää tuhoa. virukset ovat nykyajan rutto ja musta surma joka on vain selätettävä ja yritettävä pitää huoli omasta päästä ja lompakosta. huijareita on liikaa ja liian usein juuri väärään aikaan hyökkäävät kuin haaskalinnut raatoa repimään.

kortin numeroyhdistelmät osaan ulkoa vain puoleen väliin ja aina pankissa käydessä joudun tarkistamaan sen lapusta. hyvä niin sillä on tehokasta tehdä vaikeat salasanat joita ei arvaa edes triljoonannella yrityksellä. oikeaan osuessa se on kuin tähtitieteellinen arpaonni, no joo. sellainen ei ole ajankohtaista saati että edes todennäköistä planeetallamme. lähiaikoina voi olla entistä tehokkaampi valvonta ja tarkemmat kamerat mutta vastuu on pääasialla itsellä. liian varovainen ei voi olla, joten hyvä jos selviää vuodesta joutumatta kertaakaan labyrintin sokkeloon tai alienien sieppaamaksi. viruksia on aina ja niitä on tulevina vuosina yhtä lailla kuten vesipisaroita sateella
0

#24 Jäsen ei ole paikalla   logiikka 

• Pelaaja
  • Pip
  • LocationLahti
  • Gamertag:LoGiikka

Kirjoitettu 11.02.2012 - 00:57

Lainaus

Eniten koko kuviossa otti päähän se, etten ole saanut tietää miten tuo mun oma gamertagini hakkeroitiin. Murtauduttiinko Microsoftin tietokantoihin, EAn, vai kenen ja kerta näitä tietomurtoja sattuu edelleen samojen tyyppien toimesta (?) niin sitä ei ilmeisesti ole saatu estettyä. Jotain kuitenkin tästä opin, ettei samoja salasanoja kannata käyttää näissä piireissä, eikä varsinkaan pitää tilitietoja boksin muistissa.

Sama homma kävi itellä tasan kuukaus sitten. Joku pelas fifaa ja osti fifan peli laajennuksia. Onneks ei hävinny ku 1600ms pojoo. Live-tukeen yhteys ja 3 päivää acco suljettuna. Ite sain suoraa oman accon takas.

Mut kyl lähti kortti tiedot saman tien pois livestä ja enkä enää lisää niitä tietoihin.

Kysyin sillon ku soitin tonne tukeen et mistä moinen johtuu ni sanoivat vaan "EAn kautta mahdollisesti jos on käyttänyt samaa salasanaa." :)
0

#25 Jäsen ei ole paikalla   VoodooBunion 

• LG-aktiivi
  • PipPipPip

Kirjoitettu 01.05.2012 - 04:20

Katso viesti Coonie kirjoitti 10.02.2012 - 23:05

En muista luinko IGN:stä vai eurogamerista artikkelin liittyen tähän aiheeseen, jossa tuota ko. aihetta ja arvuuteltiin sitä miten nuo tunnukset hakkeroitiin. Kuitenkin, eräs käyttäjä oli huomannut että *muistaakseni* xbox.com -saitilla ei kirjautumisruudussa ollut ns. cooldownia salasanan syöttökentässä. (5 epäonnistuneen yrityksen jälkeen tii menee hetkeksi lukkoon)

Tätä haavoittuvuutta hyväksikäyttäen hakkerit pystyivät laittamaan botin kokeilemaan kaikkia mahdollisia salasanayhdistelmiä tuohon kenttään. Kirjautumistunnus, eli sähköpostiosoite oli kaivettu googlesta randomilla tai jotain muuta kautta, josta se pystyttiin yhdistämään xbl-tiliin.

Hakkerit siis käyttivät Brute force hyökkästä, jossa sitä varten tehty ohjelma kokeilee kaikki mahdolliset salasanayhditelmät, tämä onnistui tuolla siis varsin näppärästi kun ei ollut tuota aikaisemmin mainitsemaani cooldownia. Yksinkertaiset/heikot salasanat pystyi kunnolisella raudalla murtamaan muutamassa sekunnissa.

Loppuun vielä ulkomuistista (Todennäköisesti väärää tietoa, mutta suunnilleen sinne päin): Jos salasana vahvuuksia mitataan biteissä, esim 40-bittinen salasana murtuu nykyaikaisella raudalla parissa sekunnissa, niin vastaavasti esim. 256-bittisen salsanan murtamiseen aikaa kuluu noin 4 miljoonaa vuotta.

Salasanat siis kuntoon, ei siihen muu auta.
0

#26 Jäsen ei ole paikalla   Tiitu 

• Päätoimittaja
  • Lue blogia
  • Ryhmä: Ylläpito
  • Gamertag:Tiitu25

Kirjoitettu 01.05.2012 - 04:56

Katso viesti VoodooBunion kirjoitti 01.05.2012 - 04:20

Loppuun vielä ulkomuistista (Todennäköisesti väärää tietoa, mutta suunnilleen sinne päin): Jos salasana vahvuuksia mitataan biteissä, esim 40-bittinen salasana murtuu nykyaikaisella raudalla parissa sekunnissa, niin vastaavasti esim. 256-bittisen salsanan murtamiseen aikaa kuluu noin 4 miljoonaa vuotta.

Salasanat siis kuntoon, ei siihen muu auta.

Pitäiskö nyt nörtteillä kanssa? Bitit menee siis kahden potensseissa eli 2^2=4, 2^3=8, 2^4=16, 2^5=32, 2^6=64, 2^7=128 ja 2^8=256 jne. eli 40-bittistä ei ole?

Yksinkertaistettuna salasanan valinnassa: kahdeksan merkkiä on 256 bittiä eli mitä enemmän merkkejä salasanassa, sitä vaikeampi murtaa.
Vasta aloitettu ja bensatankki jo täynnä.

#27 Jäsen ei ole paikalla   Rhex Dexterous 

• Pelaaja
  • Pip
  • Gamertag:IDreamOfJenna

Kirjoitettu 01.05.2012 - 07:22

Katso viesti Tiitu kirjoitti 01.05.2012 - 04:56

Pitäiskö nyt nörtteillä kanssa? Bitit menee siis kahden potensseissa eli 2^2=4, 2^3=8, 2^4=16, 2^5=32, 2^6=64, 2^7=128 ja 2^8=256 jne. eli 40-bittistä ei ole?

Yksinkertaistettuna salasanan valinnassa: kahdeksan merkkiä on 256 bittiä eli mitä enemmän merkkejä salasanassa, sitä vaikeampi murtaa.

40-bitillä tarkoitetaan 40 bitin jonoa, ei eniten merkitsevän bitin arvoa.

8 bittiä = 1 tavu (1 merkki)
40 bittiä / 8 = 5 tavua (5 merkkiä)
256 bittiä / 8 = 32 tavua (32 merkkiä)
0

Kerro aiheesta eteenpäin

Sivu 1 / 1
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen

1 käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää