Etusivu Keskustelu Pelialue PlayerUnknown's Battleground

Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 6 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  JJR 1 viikko, 4 päivää sitten.

  • Julkaisija
    Viestit
  • #19444

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Avataanpa aihe kyseiselle pelille.

    Tätä on tullut tahkottua viimeaikoina vähän enemmän kun mitään muuta peliä pitkiin aikoihin.
    Mitäs mieltä jengi on ollut tuosta Miramarista joka oli testiservuilla pelattavissa?

  • #19456

    MavorsXXX
    Avainmestari (Keymaster)

    En muista millainen alkuperäinen mappi on, kun sen pelaamisesta on niin kauan aikaa. Uutta Miramaria kokeilin itse PC:llä ja kyllähän se ihan mielenkiintoiselta vaikutti. En muista oliko alkuperäisessä metsäkentässä yhtä paljon avointa maastoa, mutta Miramarissa ainakin on. Hirveästi ei puut suojaa jos päätät juosta kartan läpi. Täytyy mennä asumuksia ja autoromuttamoja pitkin, vaikka toisaalta niissäkin voi sitten kohdata odottelevan vihollisen.

    Kokonaisuudessa ihan hyvä kartta, myös tällaiselle satunnaispelaajalle.

  • #19459

    detonatorFIN
    Osallistuja (Participant)

    Itse en ehtinyt Miramaria kokeilemaan, ymmärtääkseni oli vain viikonlopun nyt testattavissa Xboxin puolella. Mun mielestä hyvä, että vihdoin tuovat jotain uutta myös Xbox puolelle. Fortnite saa jatkuvasti päivityksiä ja uutta materiaali niin tuntuu, että PUBG on jäänyt vähän jälkeen tässä.

    Pitäisi vaan varata aikaa tällekin pelille. Koittanut nyt viikonloppuisin saada pelaamattomia pelejä valmiiksi 🙂

  • #19465

    ZaoC
    Osallistuja (Participant)

    Kiinnostaisi tietää miten Miramar pyörii konsolilla, etenkin verrattuna Erangeliin? Koneella etenkin Miramarin isot kaupungit tiputtavat frameja aikalailla. Kenttänä ei kuulu kyllä minun suosikkeihin, toivottavasti uudet kentät tuovat enemmän värikkyyttä peliin.

  • #19468

    TheRealPHombre
    Avainmestari (Keymaster)

    Mitä nyt muutaman matsin ehdin vetäistä, niin varsin kivuttomasti pyörii, ainakin Xbox One X:lla – ilmeisesti peruskonsolilla on kyykkimistä enemmän havaittavissa framejen osalta. Toisaalta PC:lla kun framet pyörivät siellä 60 paremmalla puolella, niin notkahtelut välittyvät niin paljon tehokkaammin ruudulla.

    Vähän häiritsi se, että kaikkien pelaamieni matsien loppuvaiheissa oltiin enimmäkseen täysin avoimilla alueilla (joita Miramarissa riittää). Ei oikein mihinkään päässyt suojaan. Okei – ehdin pelata ehkä viisi kuusi matsia, joista yhdessä lensin pihalle kiitos vaimon, joka kirjautui yläkerrassa kahteenkin otteeseen minun tunnareilla (vanha Xboxini – ostin X:n tässä muutama viikko takaperin).

    Pikainen analyysi kartasta. Iso mesta. Tykkään kyllä in overall, jos pelataan Squadeilla. Olisi kieltämättä siistiä, jos tässä pelissä olisi hiekkamyrskyjä yms. Note to self: keep on dreaming.

    Ei nyt ihan hirveästi ole pelitunteja alla, mutta pakko kyllä todeta, että on tässä Xbox-versiossa (ilmeisesti myös PC:lla ongelmia, jokseenkin paljon vähemmän) paljon hiottavaa. Vaikkakin alan ymmärtää, miksi PUBG koukuttaa jengiä, niin onhan se tosi rikkinäinen paketti. Toivon mukaan virallisen karttajulkaisun myötä tulee myös päivitys, joka korjailisi pelin puutteita, kuten esimerkiksi jumitusta matchmakingin osalta, josta tunnutaan puhuttavan jo ominaisuutena.

    Loppukaneettina todettakoon, että tykkään tästä enemmän kuin Fortnitesta, vaikkakin se tuntuu kaikin puolin valmiimmalta kokonaisuudelta, jopa valmiilta paketilta, vaikka se on ihan samanlailla Early Access. Toivottavasti PUBGin kehittäjät saisivat rytmistä kiinni myös Xboxilla eivätkä keskittyisi liikaa nyt mobiilipuolelle.

  • #19471

    Hartsa
    Osallistuja (Participant)

    Juu, onhan tuota muutama kiekka singleä heitetty. Tuppaa olemaan hieman ehkä väärä pelityyli, kun lopputulema on aina kuolema melko alussa.
    Liikaa ehkä esim.bäfää pelattu.
    Squadia tai duo:a ei ole tullut vielä hakattua, kun ei jaksa randomi ulkomaalaisporukassa pelata.
    Loistava peli ja toimii X:llä ainakin mun mielestä tosi hyvin.
    Jos tarvitte nuubin jalkoihin pyörimään, niin kutsua vaan kehiin.

  • #19527

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Päivitystä näemmä puskee tai puski tänään.

    Hi folks,

    Since we recently verified some optimization and performance improvements on the recently launched on the Test Server, we’re now ready to bring these over to the live server.

    PATCH TIMING:

    May 2, 1am PDT / May 2, 10am CEST / May 2, 5pm KST

    PATCH CONTENT:

    These optimization and performance improvements have been proven to be effective on the PUBG test server, so we’re bringing them over to live servers now.

    The free-fall and parachuting process has been optimized, leading to performance improvements during the initial stages of each game.

    World loading has been optimized. “Play-doh” and interior prop pop-in effects have been improved.

    Movement data for nearby but out-of-sight players is now handled in a more efficient manner, resulting in general performance improvements.

    Similarly, when nearby but out-of-sight players equip or unequip items, this process is handled in a more efficient manner. This helps with performance and crashes throughout the game.

    The inventory has been optimized, improving response time when opening it and solving some crashing issues.

    Uninhabited boats and vehicles were causing some performance issues, and we’ve resolved this issue.

    KNOWN ISSUE:

    After long play sessions (three or more hours) on the standard Xbox One and the Xbox One S, the game sometimes crashes. This has been a problem for some time, and we hope to solve it soon. In the meantime, there’s a simple workaround you can use. Simply restart the app every couple of hours if you plan on playing a longer play session.

    TEST SERVER NEWS:

    Soon we’ll announce more details about our plans for additional testing on the Xbox Test Server. Stay tuned!

    Love,

    The PUBG Xbox Team

    Tässä vielä linkki.

  • #19558

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Testaus miten twitch videon upotus onnistuu. Kyseinen pätkä viikonlopulta testiservuilta kun yritettiin opetella Miramarin saloja.

    Katso Aavikolle käypi tiemme [Xbox One] (lähettäjä: JJRfin) sivulla http://www.twitch.tv

  • #19597

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Mitäköhän tuo viimeisin päivitys rikko pelistä muutakin kuin tilastot.Tuntuu että nyt olis puolet huonompi pelaaja tässä kuin
    aiemmin.

    Veikkaan että hit boxeille tapahtu jotain, koska nyt muutamaan otteeseen käynyt niin että 100% varmuudella tähtäys on ollut kohdillaan mutta mitään markkereita ei tule. Sama kylläkin toisin päin. Osumia näyttää antavan ja punanen pölisee ruudussa, mutta vastustaja sen kuin kipittää karkuun tai kääntyy ympäri ja tiputtaa sut kerta laukauksella umpilla suojista viis.

  • #19620

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Testiservut auki taas!!!

    Hi folks,

    The test server is back! This time around we’re planning to run the test for just three days. Depending on how the test goes, we may decide to extend it further.

    The test includes both Miramar and Erangel so we can test our matchmaking systems before bringing Miramar to live servers. That means that whenever you select a queue, the game will randomly drop you into one of the two possible maps. After we’ve tested our matchmaking systems, we may again adjust the map settings.

    Eventually, map selection will come to Xbox. It may simply take some time to bring it over.

    TEST SCHEDULE:

    Day One
    May 5, 5am PDT – May 5, 11pm PDT
    May 5, 2pm CEST – May 6, 8am CEST

    Day Two
    May 6, 8am PDT – May 6, 11pm PDT
    May 6, 5pm CEST – May 7, 8am CEST

    Day Three
    May 7, 8am PDT – May 7, 11pm PDT
    May 7, 5pm CEST – May 8, 8am CEST

    AVAILABLE QUEUES:
    All queues include both Miramar & Erangel
    Solo TPP
    Duo TPP
    Squad TPP/FPP

    For now, we’re only opening up FPP servers for squads. This is because we’re concerned about splitting the matchmaking pool up too much. If it turns out that we have enough players on the test server, we’ll consider opening up FPP servers for both solos and duos.

    PATCH CHANGES:

    Settings menu changes:
    Game settings are now grouped up by category.
    Colorblind settings have been added
    Crosshair settings have been added
    Added a new slider interface
    Added an option to adjust strength of game controller vibration.
    Added an option to set deadzone for the left analog stick.
    Aim acceleration can now be completely disabled if set to 0.
    Those of you who previously set it to “0” may want to set it to “1” to preserve the feel from previous patches.
    The game controller function guide has been updated.

    Scopes have been changed to be more realistic:
    Expanded all scopes’ field of view
    Added a parallax effect when moving weapons quickly
    Added vignetting (darker edges), chromatic aberration (color difference caused by light refraction), and a distortion effect on the edge of scopes

    Out-of-game menus and UX improvements:
    The “cancel matchmaking” UI has been improved. You can now cancel matchmaking by holding the X button on any screen except the SETTINGS menu
    We improved the UI that indicates that matchmaking is in progress. Progress time is now displayed. When a match is found, a countdown will appear
    Transition speed between menus has been increased
    Two new menu items have been added: CUSTOMIZATION and STORE.
    To get a box, go to STORE > CRATES
    To open the box you’ve received, go to MY ITEMS in STORE
    On test servers, the number of boxes that can be purchased per week has been increased significantly (up to 100)
    After launching the game, a single, simplified loading screen pops up before the lobby appears (instead of many different screens)

    A few more miscellaneous changes:
    Emotes have been added. Emote UI will show up if you press the LB+RB buttons at the same time. Choose an emote with the right analog stick and press down with the R stick to use the selected emote.
    We added some contextual on-screen popups that explain button functions.
    Added new grenade hit effects and animations
    We’ve removed the grenade’s knockback effect for player characters when dealing non-lethal damage (if players are killed by a grenade, they’ll still be knocked back)

    Bug fixes
    There was a bug causing players to sometimes get stuck in a leaning position (caused by going prone while leaning). This is now fixed.
    Fixed an issue causing punching to slow down movement while sprinting
    Player can no longer see through walls by going prone near houses with stone steps in Miramar
    In spectator mode, water sounds sometimes inappropriately continued after changing perspective. This has now been fixed
    When preparing to throw grenades, the projection visualization no longer inappropriately penetrates through objects

    Known issue:
    After long play sessions (three or more hours) on the standard Xbox One and the Xbox One S, the game sometimes crashes. This has been a problem for some time, and we hope to solve it soon. In the meantime, there’s a simple workaround you can use. Simply restart the app every couple of hours if you plan on playing a longer play session.

    Bug Bounty Program:
    As announced previously, we’ll give rewards to 150 players who report bugs on the Xbox Test Server.

    To submit your bugs, just use this link before the bug bounty program ends on 5/14. Please visit the Bug Bounty FAQ for more information.

    We’ll also give two Militia Crates to everyone who participated in the test! These will be distributed sometime after the test closes.

    Thanks so much for playing, and we look forward to your feedback!

    With love,
    The PUBG Xbox Team

  • #19629

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Tänään päivitystä testiservuille:

    Hi folks,

    Thanks to all of you who have taken part in the tests, we appreciate all the feedback we’ve received so far!

    We’re making the following changes to the next test:

    Miramar only
    TPP and FPP for Solo, Duo, and Squad
    Please note that FPP matchmaking may take longe

  • #19639

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Jos jengiä kiinnostaa omien matsien tilastot, kierros kohtaset laskeutumispisteet jne niin alla linkki PUBG Detective sivuille.
    Aikas mainio työkalu kyllä mikäli tykkää analysoida omia kierroksiansa.

    PUBG Detective

  • #19673

    JJR
    Avainmestari (Keymaster)

    Testiservut jälleen päällä!

    Linkki

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.