Arcadejulkaisujen koko kasvussa

Kirjoittanut: Livegamers

27.09.2009

Xbox Live Arcade -palvelun käynnistyessä pelit eivät saaneet ylittää 50 megatavun kokorajoitusta. Tästä siirryttiin 150 megatavuun, jonka pätevyys on hiljalleen kadonnut esimerkiksi Battlefield 1943:n ja Shadow Complexin kaltaisten menestyksien jälkeen. Nekin kuitenkin kalpenevat tuoreelle Command & Conquer Red Alert 3 Commander’s Challengelle, jonka lataaminen vaatii reilut kaksi gigatavua muistia.
Tilanne sai päivitystä, kun pelimedia IGN tiedusteli asiaa Microsoftin Scott Austinilta Tokyo Game Show 2009 -messuilla.

Pelien digitaalisen jakelun johtajan mukaan Arcaden nykyinen kokorajoitus on Commander´s Challengen mukainen kaksi gigatavua. Vastaavaa rajoitusta ei kuitenkaan löydy uudehkolta Games on Demand -palvelulta, josta löytyy ladattavaksi jo kiitettävä valikoima kokonaisia Xbox 360 -pelejä.