Artikkeli: Seitsemän tapaa poiketa massasta

Kirjoittanut: Livegamers

26.08.2015

”Erilaiset mainosvideot ja trailerit ovat varsinkin YouTuben lyötyä läpi napanneet ison osan eri videopelien markkinointikampanjoista. Yleensä niillä pyritään välittämään pelintekijöiden visio kuluttajalle tulevasta, pelialaa järisyttävästä julkaisusta. Usein niillä nähdäänkin pätkiä pelikuvaa ainakin jostakin pelin versiosta, ja jos videot ovat CGI-trailereita, pyritään niillä ainakin viestimään kyseisen pelimaalman tunnelma katsojalle.
Aina silloin tällöin kuitenkin joku taho haluaa ottaa riskin ja olla erilainen, eli poiketa massasta. Tässä artikkelissa käsitelläänkin näitä, joko kulttimaineeseen nousseita markkinoinnin helmiä tai käden kohti otsalohkoa vieneitä, masentavia kikkakolmosia. Tekstin trailereita kuitenkin yhdistää yksi asia: ne poikkeavat massasta. Ne ovat rohkeasti erilaisia.”

Millaisia mainoshelmiä pelialalla on vuosien aikana nähty? Lue Spesin artikkeli aiheesta täällä.