Bungie raottaa ovea Halo: Reachin maailmaan

Kirjoittanut: Livegamers

12.01.2010

Uuden pelimoottorin myötä pelaajille on tarjolla kauttalinjain parempaa kuin mitä edeltäjillä oli tarjota. Game Informer -lehti julkaisi artikkelin Reachin uutuuksista. Tässä hieman listaa muutoksista:
* Hahmon eteneminen näyttää nyt aidommalta
* Sääolosuhteet ovat uudistuneet ja koko taivas on yksi pelissä käytettävä objekti
* Dynaamisia valonlähteitä on nyt 20-40, aikaisemmin oli vain 3-4
* Ruudulla vilisee nyt tuplasti enemmän vihollisia
* Visuaaliselta puolelta on ehostettu kuvanlaatua sekä kaukaa että läheltä

Pelimekaniikkaa on myös viilattu. Pelitekniikkaa on tuotu lähemmäs ensimmäisen Halon vastaavaa. Energiamittarit tulevat jälleen näkyviin vasta suojien ollessa alhaalla, ja taistelijoiden pitää etsiä energiapakkauksia pitääkseen itsensä elossa. Tuli- ja piikkikranaatit on poistettu.

Ensimmäisesta osasta tutut tarkkuuskivääri, rynnäkkökivääri sekä magnum-pistooli palaavat kuvioihin. Mukana on myös uusia aseita, kuten yhdestä luodista tappava Designated Marksman Rifle. Kyseinen ase on tappava sekä läheltä että kaukaa. Convenanteilla on mukananaan tutut miekat, plasmapistoolit sekä needlerit.

Bungie esitteli myös uuden tavan tappaa vihollinen. Kyseessä on niin kutsuttu Stealth Kill, eli kuten nimestä voi päätellä, on kyseessä hiiviskelytyyppinen mahdollisuus kolkata vihollinen.

Halo: Reach seuraa kuuden miehen Noble Team -nimistä Spartan-ryhmää. Bungie on luvannut tuoda tällä kertaa pelaajille entistä synkemmän ja tunteellisemman tarinan. Tavoitteena on myös kovettaa Convenanttien olemusta vaarallisena ja pelottavana vihollisena. Peli myös esittelee uuden vihollistyypin, Skirmisherit, jotka muodostavat nopeasti ryhmiä ja koittavat päihittää pelaajan ovelilla liikkeillä.

Halo: Reach ilmestyy yksinoikeudella Xbox 360:lle tänä syksynä.