Call of Dutyn zombiet meinasivat jäädä leikkauspöydälle

Kirjoittanut: Livegamers

22.07.2015

Treyarchin Mark Lamia paljasti uusimmassa PlayStationin Conversations With Creators -YouTube sarjassa tapahtumia kulissien takaa ajalta, jolloin Call of Duty: World at War oli tekeillä.
Lamia kertoo, kuinka World at Warin zombie-pelimuoto sai alkunsa ja kuinka se melkein meinattiin jättää pois valmiista pelistä.

”Minun ei luultavasti edes pitäisi olla studion johtajana, sillä annoin tämän tapahtua aikana, jolloin pelin kehitys oli kireää ja tiimi yritti julkaista historiallisesti autenttisen pelin toisesta maailmansodasta.”

”Zombie-pelimuoto sai alkunsa kireällä ajanjaksolla, jolloin tiimi oli ylitöissä saavuttaakseen asetetut tavoitteet, joten käsikirjoittajat ja ohjelmoijat hyödynsivät sitä materiaalia, mitä olivat saaneet. Zombien motoriikka otettiin näyttelijöiden liiketunnistuksesta, joissa näyttelijät imitoivat haavoittuneiden sotilaiden liikehdintää. Pian sana kiiri pitkin toimistoa ja henkilöt alkoivat uhrata aikaansa projektiin, jotta siitä saataisiin kokonainen valmis pelimuoto.” Lamia kertoo.

”Teimme Activisionin kanssa sopimuksen. Zombie-pelimuotoa ei mainostettaisi lainkaan, sillä tarkoitus oli tuoda markkinoille autenttinen, historiallisesti tarkka toisesta maailmansodasta kertova peli. Saimme kuitenkin luvan julkaista zombie-pelimuodon yksinpelin lopputekstien jälkeisenä yllätyksenä.”

Voit katsoa koko kertomuksen Call of Dutyn zombie-pelimuodon synnystä tästä.