Flättiksestä jälleen lisätietoja

Kirjoittanut: Livegamers

15.02.2007

C&VG-pelisivuston haastattelema, Empire Interactivella työskentelevä Danny Rawles raottaa FlatOut Ultimate Carnagen uusia ominaisuuksia.
Alla tiivistelmä kyseisestä haastattelusta:

Mitä Ultimate Carnagella on tarjottavanaan, verrattaessa FlatOut 2:een?

”FlatOut: Ultimate Carnage tulee olemaan kaikkien aikojen ylivertaisin FlatOut-versio, oli kyseessä mikä pelialusta tahansa. Pelisarjan ohjelmisto oli alusta asti koodattu siten, että se mahdollisti nyt käyttöön otetut teknologiset laajennukset. Olemme ottaneet nämä uuden sukupolven pelikonsolien antamat mahdollisuudet käyttöön ja samalla korottaneet ”rimaa” hieman ylemmäksi. Kyse ei ole pelkästään fyysisistä-, teknologisista- tai visuaalisista parannuksista, koska pelattavuutta on myös hiottu ja hienosäädetty. Uusiin pelimuotoihin on sisällytetty yksin- ja moninpelimuodot.”

Miten olette hyödyntäneet Xbox 360:n tehoja?

”Olemme hyödyntäneet niin paljon kuin vain olemme pystyneet ja tähän mennessä kaikki on mennyt hienosti. X360:n muistin näkökulmasta katsoen, olemme nostaneet ratakohtaisten dynaamisien objektien määrän aiemmasta 5000:sta, 7000 ja 8000 välille.”

”Nämä ratavauriot ja irtokappaleet säilyvät koko kisan ajan ja vaikuttavat näin ollen myös pelaamiseen, ne eivät palaudu eivätkä häviä kesken kisan. Lisääntyneen konetehon ansiosta pystymme nyt renderöimään yhtäaikaisesti radalle kahdentoista auton määrän, korkeammalla resoluutiolla ja tuhansilla uusilla polygoneinneilla.”

”Kaikissa autoissa on reaaliaikainen ympäristö -ja varjomappaus. Varjomallinnus ei ulotu ainoastaan autoihin, vaan se käsittää koko pelialueen. Talot, puut ja kaikki nuo n.8000 yksittäistä objektia muodostavat kukin oman, aidon varjonsa.”

Voitko kertoa jotain uusista pelimuodoista?

”Olemme todella keskittyneet vahvistamaan pelillistä puolta. Tämä tarkoittaa sitä, että pelaajan on entistäkin helpompaa ja nopeampaa saavuttaa tavoitteita, ilman että se vaatisi ammattilais-uraan uppoutumista. Lisätietoja eri pelimuodoista tulemme kertomaan myöhemmin.”

Oletteko ottaneet PS3:n Motorstorm -autopelistä mallia, oletteko valmis kiristämään kilpailua tällä saralla?

”Emme todellakaan ole ottaneet mallia Motorstormista. Näyttää pikemminkin siltä, että he ovat ottaneet mallia FlatOutista. Ilman muuta pidämme silmämme auki ja seuraamme mitä he tekevät, he eivät kilpaile suoranaisesti FlatOut Ultimate Carnagen kanssa, koska he keskittyvät yksinomaan PS3:een ja me taasen X360:een. Kilpailu sinänsä on hyvä asia. Täytyy vain erottua edukseen tässä kilpailutilanteessa ja uskomme, että FlatOut Ultimate Carnage kykenee tähän. Ajattele vaikkapa tuhoamista, vahinkoja ja verilöylyä. Haluamme, että ensimmäinen peli joka näistä edellä mainituista tulee mieleesi on juuri FlatOut: Ultimate Carnage.”

Mitkä ovat teidän suunnitelmat Xbox Live pelaamisen suhteen ja miten Ultimate Carnage täyttää yksinpelaajan tarpeet?

”Yksinkertaisesti todeten, erinomaisesti. Tällä osa-alueella peli on omiaan. Minä todella nautin yksinpelimuodoista ja tekoäly on erittäin hyvää, konepelaajat pyrkivät olemaan yhtä arvaamattomia kuin aidotkin ihmiset, mutta moninpelaaminen Livessä nostaa pelikokemuksen aivan uudelle tasolle.”

”Tarkoitus on kehittää moninpelikokemusta rikkaammaksi ja saumattomammaksi. Ensimmäinen isompi muutos aiempaan tulee olemaan se, että nyt pelaajalla on mahdollisuus pelata ranked-matseja ilman hostia, tämä tuo mukanaan muutamia hyötyjä. Ensinnäkin, host ei voi määrätä pelattavissa olevaa rataa ja tämä luo tasapuolisuutta pelaajien kesken. Toiseksi, ilman fyysistä henkilöä uuden kisan ja radan alkamisen odottaminen lobbyssa pienenee huomattavasti.”

”Toinen suuri muutos koskee huonomaineista Rag Doll Stunt pelimuotoa, joka on nyt muutettu. Kahdeksan pelaajan turn-base-pelimuoto muutettiin siten, että kaikki ovat nyt yhtäaikaa radalla.”

Onko dynaamisen vauriomallinnuksen määrän nostaminen aiheuttanut ongelmia moninpelin optimointiin?

”Tämä mainitsemasi ongelma ratkaistiin jo päiviä sitten FlatOut:n kohdalla. Tuhansien uusien objektien ja yksityiskohtien lisäys ei ole tuottanut mitään ongelmia moninpelin toimivuuteen, tämän X360 on todistanut. Mitä näet ja koet yksinpelissä, sen näet ja koet myös moninpelissä”

Ensimmäiset in-game ruutukaappaukset FOUC-pelistä näet lähdettä klikkamalla.