Ghost Recon: Future Soldier ei refleksihippaa

Kirjoittanut: Livegamers

11.07.2011

Matt Benson kertoo tulevan Ghost Recon: Future Soldiersin olevan hidastempoisempi kuin esimerkiksi Call of Duty – ja Battlefield-pelit.
Ubisoftin Ison-Britannian tuotepäällikkö Matt Benson kertoo, ettei tuleva Ghost Recon: Future Soldier ole yhtä nopeatempoinen kuin esimerkiksi Call of Duty – ja Battlefield-pelit. Samaan hengenvetoon hän kuitenkin toteaa, ettei Future Soldier ole yhtä vaativa kuin Ghost Recon -pelisarjan aiemmat osat.

Benson kiistää, että helpompi vaikeusaste johtuisi siitä, että peli olisi tehty helposti lähestyttäväksi. Bensonin mukaan kyse on pikemminkin siitä, että pelistä tehtäisiin intuitiivinen ja hauska. Benson kertoo, ettei Future Soldierin suoranainen tarkoitus ole kilpailla joulumarkkinoilla julkaistavien Call of Duty – ja Battlefield-pelien kanssa, eikä Future Soldierista kaavailla räiskintäpeliä.

Bensonin mielestä moni 11–12-vuotias pelaa Call of Dutya sen vuoksi, että heillä on hyvin nopeat refleksit, joita vanhemmilla pelaajilla ei ole. Future Soldier keskittyykin kuulemma tiimityöskentelyyn ja taistelukentän innovaatioihin.

Pelisarjan hardcore-fanit luultavimmin pettyivät lukiessaan helpommasta vaikeusasteesta, mutta lohduttaako lupaus siitä, että peli ei ole reaktiohippaa tarpeeksi, jotta peli poimitaan hyllyltä mukaansa?