GoW:in päivitys pian – Annex vuodettu

Kirjoittanut: Livegamers

05.04.2007

GearsOfWar.comissa tapahtunut vuoto on paljastanut seuraavan Gears of War -päivityksen sisällön Annex-pelimuodon osalta ja sen julkaisuajankohdan. Microsoft sittemmin kiisti, että 9.4. julkaisupäivä ei pidä paikkaansa, mutta muut tiedot korjauksista ja Annex-pelimuodosta pitävät.
Päivityksen varsinaisiin korjauksiin lukeutuu ainakin (aikaisemmin julkistettu) VGA-bugi 1280×1024-resoluutiolle ja muutama korjaus Assassination-pelimuotoon. Päivityksen muita korjauksia ei ole vielä kerrottu.

Allaoleva teksti on pelin kotisivuilta poistettu Annex-pelimuodon kuvaus.

Annex

Tavoite: Valloita, ja pidä hallussa avainpaikkoja kartassa, ansaitaksesi pisteitä ja voittaaksesi pelin.

Kuvaus: Annex-pelimuodossa on tavoitteena hallita kartan avainsijainteja tai -kohteita niin pitkään, että joukkueesi saa tarpeeksi pisteitä voittaakseen kierroksen. Jokaisessa kartassa on 2-5 tavoitetta, joista kerrallaan aktiivisena on yksi. Tavoitekohteet tai -alueet perustuvat kartan aseiden syntymäpaikkoihin ja vaikuttavat niitä hallitsevan joukkueen pistemäärään 60 pisteen verran. Joukkueet keräävät pisteitä pitämällä kohdetta hallussaan, kunnes kaikki sen 60 pistettä on jaettu. Hallitseva joukkue saa yhden pisteen sekunnissa. Kun kohde on valloitettu, valitaan seuraava kohde satunnaisesti.

Pelaajan näkymässä kohde näkyy joukkueiden pistemäärien alla vasemmalla ylhäällä. Kohteen indikaattori sisältää asiaankuuluvia tietoja, kuten minkä aseen syntymäpaikkaa käytetään kohteena, kohteen suunnan, kuinka monta pistettä kohteessa on jäljellä ja taustaväri näyttää, kumpi tiimi hallitsee sitä. Kohdetta ei ole valloitettu, jos indikaattorissa ei ole väriä, punainen tarkoittaa Locusteja ja sininen COG-sotilaita.

Pelikartassa kohde on merkitty rinkulalla, joka merkkaa alueen rajoja pelimaailmassa. Ringin väri muuttuu sitä hallitsevan osapuolen mukaan. Valloittaakseen alueen pelaajan täytyy seistä sen sisällä kiistatta tietyn ajan. Jos ringissä seisoo useampi joukkueenjäsen on aika lyhyempi. Yksi pelaaja valloittaa kohteen kahdeksassa sekunnissa, kaksi neljässä sekunnissa, kolme kahdessa ja neljä yhdessä. Kun alue on valloitettu, valloittaneen joukkueen ei tarvitse pysyä alueen sisällä. Pisteet kertyvät, kunnes vastustajan jäsen menee alueen sisälle, tai kunnes kohteen pisteet loppuvat.

Kierroksen pistemäärät voidaan asettaa välille 120-480 pistettä. Ensimmäinen joukkue, joka saavuttaa pistemäärän, voittaa kierroksen.

Pelaajien uudelleensyntymiset: loputtomat, aalloittain aina 15 sekunnin välein.

Valinnat:
– Kartan valinta
– Kierrosten määrä: monta kierrosta täytyy voittaa voittaakseen ottelun.
– Bleed-out -aika
– Round Score: Kuinka paljon pisteitä pitää saada voittaakseen kierroksen.
– Friendly Fire
– Private Slots
– Weapons Swapped