Halo 4:n moninpeli poikkeaa aiemmista

Kirjoittanut: Livegamers

11.04.2012

343 Industries vie Halo-pelisarjan moninpeliä hieman uuteen suuntaan. Studio perustelee muutoksiaan sillä, että pelaajien olisi nyt tarkoitus päästä helpommin peliin sisään.
Yksi muutoksista on, että Halo 3: ODST:ssä ensimmäistä kertaa nähty Firefight-pelimuoto jää kokonaan pois ja sen korvaajaksi saapuu Spartan Ops, joka jo nimensä perusteella lupaa Call of Duty -pelisarjasta tutun Spec Ops -tyylisen pelimuodon. Spartan Opsissa seurataan episodeittain omaa minijuonta, johon voi osallistua kolmen kaverin kanssa netin välityksellä.

Halo 4:ssä kerätään erityisiä Spartan Points -pisteitä. Niillä voi avata esimerkiksi erilaisia varusteita, erikoiskykyjä (näkymättömyys, hologrammi jne.) sekä Spartan Ops -tehtäviä. Yhtenä uutena erikoiskykynä esiteltiin Forerunner Vision, jolla pelaaja voi havaita viholliset seinien lävitse. Sprint-toiminto on nyt vakiona kaikilla pelaajilla.

Perinteistä aseiden kyttäämistä 343 Industries pyrkii ehkäisemään siten, että aseet ilmestyvät kentän eri paikoille satunnaisesti. Myöskään kuolleena ei ainakaan perinteisissä Team Slayer -pelimuodoissa tarvitse enää odotella, sillä syntymäviive on poistettu.

Livegamers uutisoi aiemmin, kuinka Microsoft rekisteröi erilaisia nettiosoitteita. Osoitteiden nimissä vilahti myös nimi Halo Infinity. Nyt on selvinnyt, että pelin moninpeli sijoittuu ihmisten suurimman avaruusaluksen, UNSC Infinityn, simulaattoriin. Elite-hahmot eivät kehittäjän mukaan ole pelattavina moninpelissä.

Uuden trilogian aloittava Halo 4 saapuu kauppoihin tulevaksi jouluksi. 343 Industries julkaisi tänään myös uuden videon, joka kertoo pelin äänistä ja musiikkien säveltämisestä.