Halo: Reachiin ei Natalia

Kirjoittanut: Livegamers

31.01.2010

Microsoftin vuoden 2010 isoin pelinimike ei käytä hyödykseen uutta liiketunnistinohjainta.
Bungie Studios kielsi aiemmat huhut sanomalla, että Halo: Reach kehitetään perinteisille ohjaimille eikä näin ollen sisällytä peliin Project Natalia.

”Halo: Reach ei ole Natalin nimeke, ja se kehitetään nimenomaan perinteiset Xbox 360 -kontrollit mielessä pitäen.”, Bungiesta lausuttiin.

Spekulaatio Natalista alkoi viime kesäkuussa, kun Bungien puheenjohtaja Harold Ryan kertoi New York Timesille, että Project Natalia voitaisiin käyttää nimekkeessä, vaikkakin pelistudio ei ollut selventänyt asiaa ennen kuin vasta nyt.

Microsoft aloitti hiljattain Project Natalin, joka ottaa huomioon sekä hardcore- että casual-pelaajat. Tällä hetkellä ainoa suuren luokan pelinimike, jonka on varmistettu hyödyntävän Natalia on Fable III. Muun muassa Crackdown 2:ssa sekä Alan Wakessa käytetään luultavasti tavallista ohjainta.

Yhtiö myös vahvisti, että yli 70 prosenttia julkaisijoista, mukaanlukien Electronic Arts, Activision, Capcom, Bethesda sekä Square Enix, kehittävät Natal-pohjaisia pelejä.