Hype: KotOR: Sith Lords

Kirjoittanut: Livegamers

04.06.2004

Feargus Urquhart, Obsidian Entertainmentin toimitusjohtaja on antanut Valhallagamers-internetsivustolle tarkkoja tietoja tulevasta Star Wars -pelistä Knights of the Old Republic: Sith Lords.
Pelin pääsuunnittelijana häärii edesmenneen Black Isle -pelistudion jokaisessa tuotoksessa mukana ollut Chris Avellone. Hän on voittanut lukuisia palkintoja muun muassa loistavasta Planescape: Torment -pelistä, joka ilmestyi PC:lle. Pelin musiikit säveltää monista Lucasartsin peleistä tunnettu Mark Griskey.

Sith Lordsin inventaario-systeemiin on tehty parannuksia; ensimmäisessä osassa, pelin päättyessä sankarilla oli tuhoton määrä tavaraa mukanansa. Mutta Sith Lordsiin Obsidian on kehittänyt järjestelmän, jolla vanhat esineet voi rikkoa ja käyttää niiden osia komponentteina uusiin esineisiin. Korjaustaidolla on myös merkitystä tällä kertaa, sillä se vaikuttaa kykyyn kasata uusia esineitä.

Urguhart ei suostunut kuitenkaan kertomaan uusista keksinnöistä, kuten arvostus-luokat ja mitä erikoista niissä on. Hyvällä ja pahalla puolella on omansa ja niissä on kolme arvoasteikkoa. Kokemuspisteiden rajoitin on tietojen mukaan asetettu tällä kertaa 30-tasolle, mutta sen poistamista kokonaan harkitaan myös.

Haastattelussa kerrottiin myös, että pelistä on tulossa synkempi ja se keskittyy hieman enemmän pimeälle puolelle. Pimeää puolta on muutenkin paranneltu, eikä valinnat pyöri pelkästään ahneuden ja pikkumaisen kiusanteon välillä, kuten ensimmäisessä osassa. Pelin teemaksi Urguhart kuvailee oppipojan ja mestarin välistä suhdetta, joskaan hän ei suostu tarkemmin kertomaan asiasta.

Aiemmin uutisoidut uudet ominaisuudet tulevat myös mukaan, kuten esimerkiksi valintojen vaikutus ryhmän jäseniin. Mutta esimerkiksi Jedi Mestari ei tule kääntymään pimeälle puolelle pelaajan perässä, vaan hän todennäköisesti lähtee ryhmästä, tai voi jopa yrittää tappaa pelaajan. Herkempääkin kanssakäymistä ryhmän ja pelaajan välillä voi tapahtua, sillä romanssit tekevät myös paluun.

Peliaikaa Urguhart lupailee olevan noin 40-50 tuntia, joiden aikana pelaaja seikkailee seitsemällä eri planeetalla. Planeettoihin kuuluu muun muassa ensimmäisestä osasta tutun Carth Onasin kotiplaneetta Telos.

Pelin julkaisun on suunniteltu tapahtuvan samanaikaisesti PC:llä ja Xboxilla 25.2.2005.

Jos peli kiinnostaa, kannattaa myös tutustua Obsidian Entertainmentin foorumeihin.