Livegamersin ensitestissä Rise of the Tomb Raider

Kirjoittanut: Livegamers

24.09.2015

”Ensimmäinen asia, jonka pelistä huomaa on tajunnanräjäyttävä visuaalisuus. Peli alkaa varsin näyttävästi Siperian vuoristossa, jossa Lara joutuu kiipeämään pidemmälle lumimyrskyn piinamana. Tasohyppelyelementti on heti pelin alussa vahvasti mukana, kun pelaajan reaktioaikoja koetellaan monen läheltä piti -tilanteen muodossa. Hyvänä osana pelin tasohyppelyä on se, ettei pelaajaa varoiteta suoraan tyylillä ”paina x”, vaan pelaaja joutuu itse reagoimaan tilanteisiin, kun ne tulevat vastaan. Tietyn kuolemisen jälkeen peli alkaakin kyllä neuvomaan, mitä näppäintä pitää painaa, jotta selviytyy. Scriptattuja toimintakohtia löytyy paljon, ja niissä tuntuu siveän tytön tilalla olevan itse James Bond, jonka päälle kaatuu koko maailma. Scriptatut kohdat ovat näyttäviä ja viihdyttäviä, mutta samalla pitkästyttäviä.”
Livegamersin ZaoC otti pikareissun Siperiaan ja testaili toimintasankari Lara Croftin uutta seikkailua, Rise of the Tomb Raideria. Katso 10 minuuttinen pelikuvapätkä sekä ZaoCin fiilikset pelistä kokonaisuudessaan täällä.