Peliarvostelussa Nioh

Kirjoittanut: Livegamers

15.03.2017


…Tiimi alkoi työstää toimintapeliä, joka olisi yhtiön tyylille uskollinen, mutta myös täysin uusi kokemus. Peliin saatiin tarina lainaamalla hieman elokuvaohjaaja Akira Kurosawan erästä keskeneräisestä käsikirjoitusta ja ideoita alkoi tulla ovista ja ikkunoista. Erilaisia testiversioita luotiin ja lopetettiin sekä ehdittiinpä pelin suunnittelu resetoidakin kokonaan jo pariin otteeseen, ennen kuin ohjaajan penkiltä huuteleva Kou Shibusawa keksi; ”Hei, From Softwaren tekemät Souls-pelithän ovat muuten aika hyviä. Mitä jos me vähän tutustuttais vielä tarkemmin syihin, miksi ne ovat hyviä ja mitä pelaajat niistä hakevat? Ja kuulemma Diablokin on aika hyvä, tsekataas sekin samalla”. Peleistä saatiin paljon vaikutteita ja viimein, lähes kahdeksan vuotta myöhemmin, Nioh näki päivänvalon.

Siirry lukemaan arvostelu.