Pelien kehittäjillä erimielisyyksiä vaikeustasoista *Päivitetty

Kirjoittanut: Livegamers

04.09.2012

Dark Souls on tunnettu korkeahkosta vaikeusasteestaan ja pelaajille tarjoamistaan haasteistaan. Haasteellisuus on mukava haaste toisille, mutta korkea vaikeusaste karkottaa myös pelaajia pelin luota. Pelisivusto Metro haastatteli Dark Soulsin ohjaajaa Hidetaka Miyazakia aiheesta.
Miyazaki pohti haastattelussa tapaa, jolla miellyttää sekä haasteita rakastavia faneja että hieman rennommalla otteella pelaavia pelaajia. Ohjaaja pohti vaihtoehtoa, jossa studio tekisi pelille erillisen vaikeusasteen, jota pelaamalla jokainen voisi läpäistä pelin. Samalla studio viestisi varovaisesti pelaajille, että heidän pelinsä ovat kyllä läpäistävissä.

Miyazaki on kuitenkin tietoinen siitä, että pelaajat eivät välttämättä tahdo helpompia pelejä vaan kiinnostavia sekä pelaamisen arvoisia pelejä.

Hetkeä myöhemmin Miyazakin pohdinnoista Assassin´s Creed 3:n johtava suunnittelija Alex Hutchinson kertoi aiheesta oman mielipiteensä.

”Monia pelejä on pilattu helpottamalla niitä. Kuvitellaan, että sinulla on räiskintäpeli, jossa täytyy käyttää suojia ja vaihdat vaikeusasteen helpoimmalle. Nyt sinun ei tarvitse suojautua, joten tavallaan rikoit pelin”, hän kertoo.

”Asia on vähän sama kuin jos nappaisin kirjan ja kirja kysyisi minulta tahdonko siitä helpon vai monimutkaisen version. Pelien kehittäjät voivat yksinkertaistaa tekstiä. Voimme tehdä siitä vaikka tavutetun”, Hutchinson jatkaa.

Päivitys: Hidetaka Miyazaki ei ollut puhunut uudesta, helpommasta vaikeustasosta, vaan kyseessä oli käännösvirhe. Dark Souls -pelisarja tulee jatkossakin säilyttämään nykyisen vaikeusasteensa.

Päivitetyn tekstin lähde: http://www.metro.co.uk/