Square Enix hehkuttaa Microsoft-yhteistyötä

Kirjoittanut: Livegamers

05.08.2015

Square Enix paljasti sen miksi Rise of the Tomb Raider haluttiin aluksi julkaista vain Xbox Onelle. Yhtiön Yhdysvaltojen ja Euroopan osaston toimitusjohtaja Phil Rogers totesi Examinerille antamassa haastattelussa, että Microsoftin intohimo Tomb Raideria kohtaan oli suurin syy siihen miksi peli päätettiin julkaista ensin Xbox Onella ja myöhemmin muilla alustoilla.
Hän tiedosti silti joidenkin fanien tulevan pettymään siihen, mutta koki päätöksen pelin kannalta kuitenkin paremmaksi. Hän sanoi nähneensä Microsoftissa ”ällistyttävää innokkuutta” pelisarjaa kohtaan.

Rogers totesi Microsoftin olleen aiemminkin avulias koskien juuri Tomb Raideria, mutta avuliaisuus nousi aivan uudelle tasolle Rise of The Tomb Raiderin tapauksessa. Microsoftin tiedottaminen ja mainostaminen Rise of The Tomb Raiderin suhteen on saanut sen näyttämään sellaiselta peliltä, jonka haluaa ehdottomasti hankkia itselleen. Microsoft on esitellyt peliä ahkerasti isompien pelisarjojen seurassa (kuten esimerkiksi Halo-, Forza- ja Gears-sarjojen seurassa), mikä on ollut erittäin hyvä keino saada peli näkyvämmäksi.

Rogersin mukaan Xboxin pomo Phil Spencer vierailee peliä valmistavan Crystal Dynamicsin tiloissa tasaisin väliajoin pelin kehittymistä seuraten. Rogers toteaa että Microsoftin apua tullaan varmasti käyttämään hyväksi myöhemminkin jotta Tomb Raider nousisi entistä isommaksi pelisarjaksi, josta voisi nauttia vuosien ajan.

Rise of The Tomb Raider julkaistaan 10. marraskuuta Xbox Onelle. PC:lle peli saapuu vuoden 2016 alkupuolella ja PlayStation 4:lle saman vuoden puolivälissä.