Suuria muutoksia Destinyyn The Taken Kingin myötä

Kirjoittanut: Livegamers

06.08.2015

Uusin Game Informer -lehti paljastaa tukun uudistuksia ja muutoksia Destinyyn tulevan The Taken King -lisärin myötä. Alla ensimmäisenä käyttäjän Maito foorumilla listaamia asioita.
Vanhat, legendaariset aseet jäävät jälkeen uusien aseiden myötä. Päivitetyt ja korotetut hyökkäys- ja puolustusarvot jättävät ensimmäisen vuoden aseet auttamatta tehottomammiksi sitä mukaa, kun The Taken Kingissä etenee. Asiasta lisää täällä.

The Taken Kingin myötä myös tasojen korotus muuttuu. Jatkossa korkein taso, eli level cap, on 40. Taso nousee jatkossa suoraan kokemusta keräämällä, eli Lightilla tasoa nostaminen on historiaa syksyllä. Tästä lisää täällä.

Planet Destiny on koonnut herkkupaloja uudistuksista tuoreimmasta Game Informerista, joita voit lukea alta tai katsoa alla olevan videon. Kattavan listauksen löydät täältä.

– Satunnaisgeneraattorista tehdään fiksumpi, minkä myötä taisteluista tippuvat aseet ja varusteet ovat todennäköisemmin sellaisia, joita ei pelaajalla vielä ole.

– Gunsmith, eli aseita kauppaava hahmo, antaa testattavaksi prototyyppiaseita, joiden myötä taas tulee haasteita. Haasteet ovat luokkaa ”tapa tietty määrä hivejä” tai ”tapa sniperilla pääosumilla Cruciblessa”. Tietyn mainemäärän täyttyessä gunsmith avaa erityisen Armsday-ostoslistan. Glimmer-valuutalla hahmolta voi tilata Legendary-tason aseen ja keskiviikkoisin ase tulee satunnaisilla ominaisuuksilla.

– Crucible- ja Vanguard -merkit korvataan erityisillä Legendary-merkeillä. Armor Materials -materiaalit korvaavat Hadronic Essence, Sapphire Wire ja Plasteel Plating -materiaalit, joita käytetään varusteiden parantamiseen.

– Mainetta, eli reputationia kerätäkseen ei tarvitse enää pitää yllään tiettyä varustetta. Jatkossa reputationin saamiseksi ”sitoudutaan uskollisuuteen”, ja sitä voi kerätä vain yhdelle ryhmittymälle kerrallaan. Tarpeettomat materiaalit voi muuntaa maineeksi.

– Emblemit ja shaderit eivät enää The Taken Kingin myötä vie tilaa varastossa, vaan niille tulee omat, erilliset holvinsa.

– Yli tusinan verran exotic-tason aseita ja puolisen tusinaa exotic-tason varusteita.

– Crucible-pelimuoto saa kahdeksan uutta karttaa ja kolme uutta pelimuotoa. Uusien pelaajien mukaantuloa helpotetaan erillisten tehtävien myötä, joita ovat viisi viikottaista bountya ja nopeampia päivittäisiä bountyja. Viikottaisten bountyjen suorittaminen palkitaan esimerkiksi legendary- tai exotic-tason aseilla. Crucibleen tulee myös erityinen ”armomuoto”, jossa ottelu loppuu aikaisemmin, mikäli toinen joukkue on selkeästi altavastaajana.

– The Taken King tuo tarinaan ainakin kahdeksan pitkää tehtävälinjaa, jotka ovat liitoksissa strikeihin, public eventeihin, luokkakohtaisiin tehtäviin ja lopulta myös uuteen raidiin. Uuden tehtävälinjan suoritettuaan pääsee uuteen The Taken War -muotoon, jonka myötä tulee vaikeampia tehtäviä, jotka vievät pelaajat myös takaisin Vault of Glass -raidin maisemiin.

– Neljä uutta strikeä PlayStationeille, muille kolme. Lisäksi kolme uudistettua vanhaa strikeä. Mukana myös ”raidimaisia ominaisuuksia” tuomassa lisämaustetta.

– Lisärin myötä myös uusia Taken-hahmoja, joilla on uusia ominaisuuksia. Esimerkiksi Taken Captains -viholliset heittävät hitaasti liikkuvia palloja, jotka sokeuttavat Guardianit. Taken Vandals -hahmot taas tekevät suojakuoren, jonka myötä saavat energiaa takaisin ja ovat suojassa ammuksilta. Taken Thralls -viholliset taas pystyvät teleporttaamaan lyhyitä matkoja.