Twitch yrittää tehdä sponsoroinnista läpinäkyvämpää

Kirjoittanut: Livegamers

04.10.2014

Striimauspalvelu Twitch lupaa tiukentaa lähestymistään sponsoroituun sisältöön palvelussaan. Sponsoroidulla sisällöllä tarkoitetaan striimejä, joista esimerkiksi julkaisija on maksanut tunnetulle striimaajalle tietyn pelin pelaamisesta eli mainostamisesta. Muutos koskee ainoastaan kampanjoita, joita Twitch itsessään mainostaa. Palvelu lisää kampanjoihinsa sponsoritagin sekä mainitsee asista esimerkiksi Twiiteissään.
Tavalliselle käyttäjälle muutos ei tuo minkäänlaisia pakotteita tai muutoksia, vaikkakin sivustolla toivotaan käyttäjien olevan oma-aloitteisia tiedottamaan mahdollisista sponsoroinneista.

”Lyhyesti sanottuna: tahdomme täyden läpinäkyvyyden mitä tulee sponsoroituun ja mainostettuun materiaaliin”, sivulta kommentoidaan. Twitchin mukaan epäselvyys maksetusta ja maksamattomasta sisällöstä ei ole lopulta hyväksi millekään osapuolelle.

Tammikuussa uutisoimme, kun Microsoft jäi kiinni Youtube-tuottajille salaa maksamisesta, mikäli he esittävät Xbox Onen hyvässä valossa videollaan. Myöhemmin myös Electronic Arts jäi kiinni salaisesta Battlefield-kampanjastaan.