Haastattelussa Chadi Lebbos – RS: Vegas

Kirjoittanut: Livegamers

11.12.2006

Ubisoftin pelit kuten G.R.A.W., Splinter Cell ja Vegas näyttävät mahtavilta Xbox 360:lla, mutta Windowsin versiot ovat aina päihittäneet Xbox ja Xbox 360:n versiot grafiikassa. Tasapainottaako Tom Clancyn Rainbow Six: Vegas tätä käyttämällä Xbox 360:lle ominaisia graafisia tehoja?
Windowsin ja X360 versiot näyttävät molemmat yhtä ällistyttäviltä, kiitos X360 kolmen ytimen, mikä mahdollistaa renderoinnin, fysiikan ja AI:n samanaikaisen käsittelyn.

Online-moodit ovat olleet selvästi erottuvia aspekteja teidän peleissänne. Aiotteko parantaa vanhoja pelimuotoja sekä lisätä uusia Vegasiin?

Rainbow Six: Vegasissa on kuusi pelimuotoa joissa voi pelata toisiaan vastaan, sisältäen Attack & Defend -muodon, mikä on joukkuepeli tehtäväkohtaisilla tavoitteilla. Tämä tarkoittaa sitä, että riippuen kartasta tehtävät muuttuvat sen mukaan, onko tavoitteena tiedustelu, panttivangin pelastaminen tai pommin purkaminen. Meillä on myös Retrieval-pelimuoto, jossa kaksi joukkuetta kilpailee noudettavasta biovaarallisesta kanisterista. Voitto tulee joko kaappauksista, tai tapoista. Me tuomme takaisin meidän perinteiset pelimuotomme: Team Survival, Team Sharpshooter, Survival ja Sharpshooter. Joukkue tai pelaaja joka jää henkiin, voittaa.

Koska tiimityöskentely on meille niin tärkeä tuotemerkki, meillä on kaksi erilaista co-op pelimuotoa: Terrorist Hunt ja Story Mode. Molemmat näistä on pelattavissa jaetulla ruudulla, System Linkillä ja Xbox Liven kautta. Tom Clancyn Rainbow Six: Vegas on täydellisin moninpelipaketti mitä voi saada.

Miksi päätitte käyttää Unreal Engine 3:a, G.R.A.W:ssa tai viime Splinter Cellissä käytetyn pelimoottorin sijaan? Mitä uusia mahdollisuuksia UE3 antoi teille?

Unreal 2:ssa toiminut Unrealin kehityssarja oli tuttu usealle tiimin ydinjäsenelle, joten se oli luonnollinen valinta. Ja se tosiasia, että se oli varustettu juuri sellaisella verkkotuella mitä me peliin tarvitsimme, oli myös iso plussa.

Kauppapaikalla julkaistu demo on mahtava, mutta aika ajoin epätasainen. Voimmeko lopullisessa versiossa odottaa jatkuvaa ja parempaa ruudunpäivitystä?

Ehdottomasti. Meillä on ollut hieman aikaa parantaa pelin ruudunpäivitystä demon julkaisun jälkeen. Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran näytimme peliä E3-messuilla tiesimme, että moni halusi pelata RS: Vegasia, joten halusimme saada demon ulos esitelläksemme uusia pelielementtejä. Forumeja luettaessa on selvää, että suuri enemmistö piti demosta.

Kuinka paljon luitte/käytitte yhteisön panosta RS: Vegasin kehityksen aikana?

Me luemme forumeja ja kuuntelemme yhteisöämme. Me tiedämme, että he halusivat enemmän taktista kokemusta ja olen varma, että he ovat tyytyväisiä siihen pakettiin mitä RS: Vegas tarjoaa.

Mikä on mielestänne tärkein ominaisuus tässä uudessa teoksessa?

Itseasiassa se ei ole ominaisuus, se on TSH (tarkkaile/suunnittele/hyökkää) -konsepti ja yleismaailmallinen kokemus, jonka saa Vegasia pelatessa. Meillä on ryhmä ominaisuuksia, jotka yhdistettynä tarjoavat pelaajalle uniikin kokemuksen: suojautumissysteemi, käärmekamera, laskeutuminen köydellä, ikkunan läpi rysähtäminen, reaaliaikaisesti tapahtuva toimeksianto sekä kopterissa että PIP-toiminnon avulla, kohteen merkkaus, joukkueen komentaminen, kaikkea löytyy.

Miten moninpeli eroaa yksinpelistä ja voiko yksinpelissä komentaa joukkuettaan headsetin kautta?

Moninpelissä on kaikki ne hienot ominaisuudet kuin yksinpelissäkin, kuten köydellä laskeutuminen jalat- tai pää edellä, fast-roping laskeutuminen, suojatuminen, käärmekamera ja laaja kirjo aseita. Tarinamoodin voi pelata läpi co-oppina kaverin kanssa.

Yksinpelissä voi antaa äänikomentoja joukkueelleen headsetin kautta. Moninpelissä voi, joukkuepeliä parantaakseen, kommunikoida joukkuetovereiden kanssa.

Onko kolmannen persoonan kuvakulma kytkettynä pois päältä moninpelissä?

Ei. Ymmärrämme että jotkut ihmiset ovat epäluuloisia kolmannen persoonan kuvakulmaa kohtaan, mutta olemme vakuuttuneita että se on paljon hauskempaa, ja olemme käyttäneet huomattavasti aikaa suojautumissysteemin säätämiseen ja tasapainottamiseen moninpelissä. Me testasimme peliä, pelasimme toimistossa kehitystiimin kanssa lukemattomia tunteja. Suojautuminen ei ole epäreilu etu, sillä kaikilla on sama mahdollisuus, ja kun tulee pois suojasta ampuakseen, tulee samalla paljastaneeksi itsensä.

Onko teillä suunnitelmissa lisäosia tai ladattavaa sisältöä tulevaisuudessa?

Tavoitteenamme on pitää yllä tukea peleille sen jälkeen kun ne on julkaistu, mutta on liian aikaista sanoa mitään yksityiskohtia.

Minkälaista co-op peliä voidaan odottaa onlinessa ja sisältääkö se mahdollisuuden pelata yksinpelin tehtäviä kaverin kanssa, kuten aikaisemmissa peleissä oli mahdollista?

Kaverin kanssa voi pelata kahta erilaista co-op pelimuotoa: Terrorist Hunt ja Story Mode. Terrorist Huntissa voi pelata yhteensä neljällä pelaajalla erilaisissa kentissä joissa täytyy eliminoida kaikki terroristit. Story Modessa voi yksinpelin tunnelman kokea yhdessä kavereiden kanssa. Molempia kaverin kanssa pelattavia muotoja voi pelata joko P.E.C. 2.0:lla luodulla moninpelihahmolla, tai sitten voi valita ennalta tehtyjen hahmojen joukosta.

Mikä on Rainbow Six -sarjan tulevaisuus?

Ymmärrät varmaan, etten voi mennä yksityiskohtiin, mutta tulevaisuutta on.