Kehittäjä kertoo Horizon Zero Dawnin maailmasta ja mekaniikoista

10.07.2015 08:59 » PS4 » iletzu
Kehittäjä Guerrilla avaa Horizon Zero Dawnin maailmaa, taisteluita ja roolipelielementtejä. Gamesradar-verkkojulkaisu pääsi tutustumaan peliin E3-messuilla studion taiteellisen ohjaajan Jan Bart Van Beekin ja johtavan tuottajan Lambert Wolterbeek Mullerin kanssa.

– Pelimaailma on täysin avoin ilman latausalueita. "Koko maailma on tutkittavissa. Jokaisen vuoren huipulle voi mennä, jokaisen joen läpi voit kahlata ja jokaiseen laaksoon voi mennä", kertoo Bart Van Beek.
– Peli sijoittuu maailmantuhon jälkeiseen aikaan, mutta tuhat vuotta modernin maailman luhistumisen jälkeen.
– Köysiasetta, jolla robotteja voi sitoa kiinni, voi käyttää myös räjähtävien ansojen tekemiseen.
– Taistelu on taktista, jossa ympäristöä tutkivat, ansoja pudottelevat ja robottien heikkoja kohtia opiskelevat pelaajat hyötyvät.
– Taistelutyylit voi raa´asti luokitella kolmeen osioon. Hiiviskely, ansoittaminen ja suora hyökkäys. Jan Bart Van Beekin mukaan hahmoa voi muokata keskittymään yhdenlaiseen tapaan tai sitten tehdä ns. jokapaikan höylän.
– Taistelu keskittyy pääasiallisesti jousen käyttöön, koska ihmisillä ei ole tarpeeksi insinööritaitoa tehdä suurempia keksintöjä, kuin esimerkiksi räjähtäviä nuolia.
– Kokemuspistejärjestelmä on perkeihin keskittyvä, eli hahmoa voi kehittää haluamallaan tavalla. Roolipelipuoli on esimerkiksi tavaroiden keräämisen kautta taitojen ja tiedon kerryttämistä.
– Perkien kautta taistelutyyleihin voi ottaa mukaan erityistaitoja, kuten hiiviskelyn kautta tappaminen tai aikaa hidastaen rauhallisesti tähtääminen.
– Vuorille ja puihin voi kiivetä sekä joissa voi uida, jos esimerkiksi tahtoo paeta robotteja.
– Pelissä on myös jonkinlaisia verkko-ominaisuuksia. "Pelin ydin on yksinpelissä, mutta pelissä on myös jonkinlaisia sosiaalisia ominaisuuksia", kertoo Bart Van Beek.



Horizon Zero Dawn julkaistaan yksinoikeudella PlayStation 4:lle joskus ensi vuoden puolella.


Lisatietoa pelistaKeskustele aiheestaEdellinen uutinenSeuraava uutinenKaikki uutiset


Kommentit

Ei kommentteja
Peliarvostelussa Dragon Ball FighterZ (PS4)
21.02.2018 11:28 » XB & PS » PHombre
Livegamersin arvostelussa kamppailijoiden suosioon noussut taistelupeli, Dragon Ball FighterZ.
Burnout Paradise Remastered vahvistettiin virallisesti Xbox Onelle ja PS4:lle
20.02.2018 20:01 » XB & PS » PHombre
Burnout Paradise Remastered on vahvistettu ja se nähdään hyvinkin piakkoin.
Maaliskuun Games with Gold -pelit julki
20.02.2018 19:07 » Xbox 360 / Xbox One » PHombre
Maaliskuussa tasapainoillaan moottoripyörän kyydissä sekä väistellään luoteja.
SOMA-kauhupelissä voi tallustaa turvallisesti nyt myös PS4:lla
20.02.2018 18:34 » XB & PS » PHombre
Frictional Games -kehittäjien julkaisema SOMA on läpäistävissä turvallisesti nyt myös PS4:lla.
Peliarvostelussa Dissidia Final Fantasy NT (PS4)
20.02.2018 12:36 » XB & PS » PHombre
Livegamersin arvostelussa Final Fantasyn universumiin perustuva mättö, Dissidia Final Fantasy NT.